de Staat


Last minute leraar
oktober 17, 2013, 11:53
Filed under: Werk

Het verbaasde me wel, het aanbod. Bij het doorlopen van een selectieprocedure-slash-doorstroomconstructie werd er plots een potentiële functie aan het pakket toegevoegd. Een functie die slechts in krijtlijnen omschreven werd, maar tegelijk sexy met haar gat schudde.

Ik voelde me best goed op m’n job. Ze gaf een zeldzame mix van techniek, wetgeving en voldoening gevende sociale contacten, maar om dat nu nog 30 jaar te doen … Dan mocht het iets meer zijn. Uitdagender. Nog breder kijkend.

In de nieuwe job (ik heb ze, vanaf januari) moet nog een hoop vanuit prut opgebouwd worden. Maar de ideeën zijn er, en de ambitie om er iets moois van te maken brandt.

Tot het zo ver is moet er echter nog kennis doorgegeven worden. Ik word niet vervangen -besparingen, u kent dat wel- en de enthousiaste collega’s (ze zijn met z’n zessen) van de administratie mogen wegwijs gemaakt worden in de wereld van plannetjes en wetgeving. Dat gebeurt in woensdagnamiddagsessies. In het begin was het wat zoeken naar de juiste format en snelheid om iedereen mee te krijgen en erbij te houden. Maar ondertussen vlot het.

Alleen die lesvoorbereidingen.
Een dag of twee op voorhand weet ik elke keer wel waarover ik het wil hebben, maar de effectieve uitwerking gebeurt pas in het laatste half uur voor de bewuste sessie. Een werkpuntje? Ik denk het, maar die moeten er ook zijn. Het zal mijn les zijn.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

