de Staat


De maandagen
oktober 13, 2013, 19:41
Filed under: In en om de tuin

Zes maanden werd ons knulletje deze week. Zes maanden van genieten, bijbenen, niet bijgebeend geraken, genieten, aanpassen, kleine knulknuffels, verloren tutjes, toch bijgebeend geraken, genieten, en het andere slapen.

En dan waren er nog de maandagen.

Het zouden vakantiedagen gaan zijn. Eén dag in de week thuis om voor het hummeltje te zorgen. Piece of cake, vingers in de neus, gewassen varkentje en zo.

Niet dus.

Ik heb me die eerste weken meermaals afgevraagd hoe mijn -aanstaande- vrouw dat de eerste drie en een halve maand elke weekdag gedaan had, en belangrijker: dat volhield.
De dagen vulden zich in no time met kindgerelateerde dingen als flesjes afwassen, flesjes geven, verpamperen, verkleden, armworstelen, en lijstjesdenken.

Het werden lessen in time management en oefeningen in zelfbeheersing. Zelf op min of meer normale uren eten bleek in het begin een enorme opdracht en de deur uitgaan al helemaal niet doenbaar.

Tijd bracht echter kunde, – na enkele weken durfde ik zelfs al weer bewegen als ons minimannetje toevallig in de living in slaap gevallen was – en vandaag kan ik op maandagavonden zelfs al weer pap zeggen.
Misschien krijg ik morgen zelfs de strijk gedaan, gaan we auto’s kijken langs de steenweg, en boeken bladeren in de bibliotheek, Oh-ja!


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

