de Staat


Daar waar de wereld wijder wordt
augustus 25, 2013, 11:33
Filed under: In en om de tuin

Beste Meneer Zondernaam (82j, uit Achel),

Met dank aan een te korte trein en het declasseren van de eersteklasserijtuigen kwam ik deze week op de zitplaats tegenover u terecht. U werd meteen mijn held van de week.
We hadden het over treinen (het zitcomfort, de elektrificatie van lijnen), Philips-ingenieurs, architectuur (de doordachte inplanting van ruimtes en ramen) , fietsen en wandelen. U dankt uw heldzijn vooral aan deze laatste 2 onderwerpen. We bleken beide geabonneerd te zijn op ‘Op Weg’. Waar ik dat tijdschrift lees en vervolgens mijmerend onderuitzak blijkt u een man van de actie. U bent ontdekkingsreiziger.

Vanuit Neerpelt neemt uit treinen naar de rand. De rand van de beschaving. Daar waar de wereld wijder wordt.
Soms plooifietst u daar, soms wandelt u.
Ik kan niet beloven dat ik de reeks routes die aframmelde allemaal effectief ga aandoen. Maar op z’n minst enkele, en zeker uw favoriet fietstracé van Jemelle naar Dinant.

Bedankt,
U was een fijne reisgezel.


1 reactie so far
Plaats een reactie

Zo leert een mens nog eens iets bij😉 Waar de trein niet allemaal goed voor is…

Reactie door Nachtbraker




Geef een reactie

