de Staat


Kleurenblind
april 26, 2013, 12:54
Filed under: In en om de tuin | Tags: ,

Die ochtend,

Mijn nachtrust was te omschrijven als ‘minder dan verwacht’ en een broodnodige douche had de beschikbare ontwaaktijd aardig opgesoupeerd. Er moest een bus gehaald worden, en dat zou nipt zijn.
Wandelend naar de halte hoorde ik achter me een bus naderen.
Als dat de mijne was zou er een sprintje van doen zijn.
In een ooghoek zie ik een geel lijnnummer.

Shit.
Een sprintje …
… en op de bus.
Een .. opvallend … lege … bus.
2 Kruispunten verder ‘mist’ de bus een afslag en valt mijn frank.
Dit is de andere gele.
Bij de eerstvolgende halte stap ik af met een air alsof dat zo bedoeld was … om vervolgens keihard terug te sprinten om bij  de halte aan het gemiste kruispunt alsnog ‘mijn’ gele bus te halen.

De chauffeur van dit exemplaar heeft blijkbaar een ritrecord te breken.
Twee maal rijden we door een rood licht, en al evenveel keren wordt een reiziger aan een halte geweigerd omdat de deuren al dicht zijn.
Hoffelijk is anders, meneer De Lijn!

Het feit dat ik zowat 5 minuten vroeger dan verwacht kan afstappen maakt geen verschil.
Mijn trein is toch nooit te vroeg.


1 reactie so far
Plaats een reactie

De trein is inderdaad nooit te vroeg. Bussen zijn echter ook zelden te vroeg. Gelukkig heb ik nog nooit mee gemaakt dat de bus waar ik op zat door het rode licht reed. Wel al eens een aanrijding mee gemaakt en een bus die niet weg raakte wegens te veel ijs op de weg. Ook al op de 14 gezeten terwijl er op de bus zelf 4 stond. De verrassingen van de Lijn zijn zelden leuk.
Vraag me niet waarom de bus die ik ’s morgens neem meestal een hele tijd stilstaat aan de halte van de Biekorf. Het nut daarvan ontgaat me volledig.

Reactie door Stef Den Flater




Geef een reactie

