de Staat


Geblaat en gemiauw
maart 25, 2013, 12:22
Filed under: In en om de tuin | Tags:

Kijk-kijk, ik heb nog eens een stukje geschreven (in de weekendgazet van De Standaard dan nog, maar dat ziet u niet, of het zou moeten zijn dat u onze gazet komt pikken, maar dat mag u niet, en daarom typ ik het hier maar over)

1.
Eerst het geblaat. Mijn elektrisch schaap (aka de laptop) doet lastig. Al meer dan een jaar besliste ze (!) geen verbinding meer te maken met het internet. Een bezoekje aan een computerhersteller zou dat waarschijnlijk kunnen oplossen, maar in onze buurt blijkt deze soort niet (meer) te bestaan. Wordt er dezer dagen niet meer hersteld?

Om het toestel toch nog enig nut te geven besloot ik het dan maar als muziekbibliotheek te gebruiken, en dat deed ze geweldig. Deed, schrijf ik, want afgelopen week besliste het schaap ergens dat het geen geluid meer zou afspelen… en dat laat ze ook elke keer bij het opstarten fijntjes weten (“geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd” of zoiets). Een hardwarefoutje waarschijnlijk aangezien het ding van geïntegreerde luidsprekers is voorzien, maar opnieuw … geen herstellers in de buurt.
Dus … is het eigenlijk de bedoeling dat u op dit bericht reageert met de ultieme oplossing.
Alstublieft.

2.
En dan nog het gemiauw.
Wij hebben een kat. Een binnenkat. Ons B. Die heeft soms aandacht nodig. Dan komt ie rond je benen draaien tot je hem oppakt. Dan legt hij z’n voorpoten over een schouder, de kop daarbovenop, en knorren maar.
De afgelopen weken is er echter een variante opgedoken waarbij hij voor een omhelzing gaat. Aan beide zijden van de hals een poot, en de kop in de flank van de hals geflokt. ’t Is een beetje aandoenlijk.

Ofwel heeft ‘m door dat er over een week ofzo stevige concurrentie opduikt (de buik staat op barsten) … of hij gebruikt mijn baard als een soort schuurpaal en probeert daar het maximale uit te halen, … of iets anders. Wat denkt u?

4 reacties so far
Plaats een reactie

Er is genezing mogelijk voor uw arm schaap:
http://www.pc-brugge.be/

Reactie door Menck

Merci Menck, maar ik woon daar al even niet meer in de buurt.
Met schaamte moet ik ook toegeven dat ik na deze post nog eens verder zocht met andere zoektermen … en onze onze overbuur zelfstandig computerhersteller bleek te zijn.

Reactie door Marc

Proficiat met de blijde verwachting 🙂

Reactie door Nachtbraker

Merci!

Reactie door Marc




Geef een reactie

