de Staat


Tussen het brullen en de schokken
november 10, 2012, 10:57
Filed under: In en om de tuin

Gisteren.

Bij het binnenrijden van het station Sint-Niklaas gaat de trein quasi huilen. Ik zit op dat moment al iets van een uur op een volle trein, waarbij de bezetting van de zetel naast me een aantal keer wisselde. Ter hoogte van Sint-Niklaas zit er een koppeltje.

Hij zit op de zetel naast me.
Zij op z’n schoot.
Zij gebruikt te vaak ‘begrijp je dan niet?’
Hij te vaak ‘mijn mama.’
Ze spreken een wekelijks moment af om open te spreken.

De trein gaat schokkend over een aantal wissels.
Nog drie keer stoppen en ik ben weer thuis.


2 reacties so far
Plaats een reactie

Goed gevonden. Heelhuids thuisgekomen?

Reactie door cornutus

Ik kom altijd heelhuids thuis, het Belgisch openbaar vervoer doet dat heel goed.

Reactie door Marc




Geef een reactie

