de Staat


Agalop
september 9, 2011, 13:17
Filed under: Sport | Tags: ,

Ik kwam er eigenlijk om een nieuwe drinkbus te kopen (ge kunt die dingen niet blijven gebruiken) … maar daar zijnde kijkt een mens toch eens rond … en het mag duidelijk zijn … gevaarlijk! Sporters in een sportspeciaalzaak, dat is als u in het laatste kwart van de kronkeling door je Ikea … maar dan duurder.

Anyway. Ik heb me op de drinkbusdag kunnen inhouden, maar het vuur was aangestoken, ik had schoenen gezien. Flitsende schoenen. Helaas ook pokkedure schoenen, maar aangezien het vorige paar als versleten beschouwd kon worden en deze schoenen volgens de bijhorende theorie beter bij m’n loopstijl pasten was het tegenstribbelende kalf al een beetje verdronken voor er gevochten moest worden.

Dat en goesting. Die marathon is alweer meer dan een jaar geleden. Te lang. De kop en benen zijn ondertussen weer helemaal opgeladen.

Een week later kocht ik mij een paar Newton Motus’. Bij die schoenen is de hiel wat lager en de zitten er ‘blokjes’ onder de bal van je voet, waardoor je vlakker op de grond komt, en gemakkelijker doorloopt. Ze zien er very gadget-achtig uit, maar het leek me wel iets. “Het Gaat in het begin wat raar aanvoelen” zei de winkelier voor ik een testloopje deed, en “bij deze schoenen heb je wat extra teenruimte nodig”. Er werd getest, met teenruimte, veel teenruimte, en het voelde raar aan, maar het lijf zond geen alarmsignalen uit, dus: Inpakken maar! (een aangename korting had de prijs ook wat redelijker gemaakt)

Dat was een 2-tal weken geleden. In 3 korte trainingen (samen niet meer dan 6km) ging het gevoel van echt-wel-wennen tot enorme rugpijn. Waarop ik de schoenen ging ruilen voor een kleiner paar … (logisch gezien moest dat een beter resultaat geven omdat ik dan ideaal op de blokjes uitkwam) … en het moet gezegd worden: die voldoen wel aan de promobeloftes.

Het is anders lopen. Vooral lichter (de tred dan, op die 50gram die de schoenen lichter zijn gaat het niet komen), en het is bij de eerste meters nog elke keer een beetje wennen, maar deze lopen pijnloos, en vlot.

Hupsakee!


3 reacties so far
Plaats een reactie

Wat mij verbaast is dat je die schoenen nog mocht ruilen nadat je ze al gedragen had …
Natuurlijk, voor die prijs mag er wel wat service zijn!🙂

Veel succes met het lopen!

Reactie door dulcera

Is inderdaad gek, meestal worden gedragen waar niet meer geruild.

Reactie door HansDeZwans

Ja, wisselen mag omdat de (jonge) schoenenfabrikant contente klanten wil.

Reactie door Marc




Geef een reactie

