de Staat


Postpaid 0?
april 21, 2011, 21:12
Filed under: In en om de tuin

Voila, het is gebeurd, de eerste dag van m’n verplicht verlof zit er op. Tot het eind van de maand mag ik van m’n resterende verlofdagen van 2010 genieten… en hopen dat het schoon weer blijft hangen.

Dag één werd alvast gevuld met het vinden van enkele shorts en het niet vinden van schoenen. Over de broeken: ik heb ze gevonden! Afwimpelende verdedigingen als “het contrast met m’n benen gaat te groot zijn”, “de stiksels van de achterzakken storen bij het fietsen”, en “ik verwacht echt geen oorlog zenne” kwamen voor bij zij die het niet haalden.
Over de schoen: Mijn skate-schoenen zijn na een jaar echt versleten en ik dacht mij in dezelfde winkel opnieuw een paar te vinden… maar de huidige collectie kwam enkel in veilige kleuren, en van de vorige collectie hadden ze alleen nog de toonzaalmodellen. Wist u trouwens dat zoiets in de schoenenbranche bestond, toonzaalmodellen? Het was mij nog nooit opgevallen… maar bij die skate-schoenen stond het effectief op het label gedrukt (in plaats van de maat).

Anyway, ik deed ook een stuk administratie en het viel me op dat ik deze maand 10jaar met een gsm rondloop… of beter: 10 jaar een gsm heb.
In die tijd sleet ik 3 toestellen (een Nokia 3310 (batterij ging dood), een Samsung M50 (was lelijk), en een Nokia 6100 (softwareprobleem))… bleef ik altijd bij dezelfde provider (Orange veranderde zichzelf wel in Base), en betaalde wisselend van munt en postpaidformule maandelijks achtereenvolgend 500BEF, 12,39€, 14€, 7€, terug 14€, 10€ (5 jaar lang), en nu dus al een maand of 2 nul euro (Base postpaid ALL 0).
Ik had al langer door dat ik mijn 10 euro zelden helemaal gebruikte en 0 euro leek me wel wat.  Twee maanden geleden betaalde ik m’n laatste Base-factuur, en daarna bleef het stil. (ook op de uittreksels)

Aangezien mijn gsm overdag gewoon thuis blijft en dus eigenlijk niet meer is dat een veredeld antwoordapparaat werd ie de laatste 2 maanden wel degelijk nog gebruikt. Er werd zelfs nog naar het buitenland gebeld en ge-sms’t. Gratis kan dat toch niet zijn? Ons orakel zegt namelijk altijd “Hét niet voe niet, gratis bestoa nie.”

Of zou het een cadeautje zijn voor m’n 10-jarig klant-zijn?


5 reacties so far
Plaats een reactie

dream on, marc, dream on. Ooit wordt de rekening gepresenteerd.

Reactie door elke

sssht, Elke.
Om het blogstukje wat sterker te maken heb ik niet verteld dat ik vorig maand een creditnota van iets meer dan 6euro kreeg… en ik die dus nog kan opgebruiken (en dat één en ander verklaart)
Niet verder vertellen hé.

Reactie door Marc

ik zwijg als een graf🙂

Reactie door elke

Volgens mij is het vooral de jeugd en de bellende businessmens die gsm’s gebruiken, al de rest …😉

Reactie door Dulcera

Update: ik kreeg vandaag een factuur van -0,71euro. Volgende maand dus weer echt betalen.

Reactie door Marc




Geef een reactie

