de Staat


Bewegen mannekes, bewegen! (wk9)
maart 6, 2011, 21:41
Filed under: In en om de tuin, Sport

Nu de Kampioenen afgelopen zijn zetten we gewoon een Oscar Crucke-quote in de titel.

Deze week (woensdag) eindelijk opnieuw beginnen lopen. Aangezien het van vorige zomer geleden was na ik me voor dat toch met enige voorzichtigheid te doen … waarna ik vergat op te warmen … en bij het buitenkomen op een wachtende ambulance* keek (met zwaaiende lichten, zonder geluid). Die me prompt begon te volgen (hij hield het 2 straten vol).
Het lopen zelf ging gemakkelijker dan gedacht. Op het gemakske werd 5km in 26min gelopen.

Donderdag een halve dag verlof genomen om in Brussel een fietst te gaan bekijken (en testen). Ik dacht ergens in een magazijn in Molenbeek terecht te komen… maar het bleek dus een appartement te zijn (in Molenbeek)**. Internetaanbiedingen, het blijft een belevenis (ik kocht ooit al een fototoestel in de ondergrondse garage van één van die kantoorgebouwen aan het Noordstation).
Anyway. De fiets werd bekeken, en een testrit gevraagd. De conclusie na een uur rijden langs het kanaal Brussel Charleroi was dat de perfect was… op de bandendruk na. De verkoper dacht zich te herinneren dat die goed stonden maar keek het toch eens na. Bleek er maar 1,5bar op te zitten. Na die bijgepompt te hebben tot 4bar werd een 2de testrit ingelast… waarna er helemaal niks meer op te merken viel.
Betalen dan maar. Aan gezien ik echt niet met een bak geld bij vreemde ga aanbellen moest er een fortis-bank gezocht worden (werd gevonden)… en geld van de spaarrekening gehaald worden (werd gehaald). Het was trouwens opvallend druk in die bank, vooral aan de flappentappers. Ze hadden 5 of 6 toestellen en nog stond er een enorme rij wachtenden… en dat midden de namiddag! Nog een chance dat het aan de loketten veel minder druk was.
Na een wandelingetje door molenbeek-centrum (mooi kerkgebouw hebben ze daar!) kwam ik terug bij fietsman, werd de verkoopsovereenkomst getekend, en kon ik vertrekken.
In het Zuidstation bleek dat een slot toch wel handig was geweest. Ik had nog een ticket nodig voor de fiets en de loketten zijn enkel via een carrousel bereikbaar. Het paste net… en de mevrouw aan het loket was vriendelijk … of nog aan het nalachen van de vorige klant die over de prijs van z’n treinticket wilde onderhandelen (dat kan ook).

Donderdag (?) werd Q-music’s geluid gevonden… en dat bleek dan nog te zijn wat wij  dachten dat het was. Er werd gevloekt ja! (playstation spelen had mij (en m’n collega) dan toch nog iets kunnen opleveren).

Gisteren verjaarde ons ma!

… en vandaag was het weeral carnaval in Heist. ’t Was geestig. Weeral.

* = Ze waren net aan het inpakken. De buurman mocht mee voor controle.
** = Het -oude- gebouw had een hele mooie massieve draaitrap (gepleisterde wanden, treden in blauwe hardsteen, goed geplaatste ramen) Yummy!


5 reacties so far
Plaats een reactie

En dan vraag ik me af, naar wat verwijst dat eerste kruisje?

Reactie door Ann

*voegt in het geniep een sterretje toe*

Reactie door Marc

jup bro op 1 puntje ben ik het al volledig met je eens carnaval was super btw ebde nog fotokes?

Reactie door Koen

Ik wist ook wat het geluid was, maar het was niet wat het uiteindelijk bleek te zijn.
Doemetoch, en dat had me dan bijna vijftig euro gekost (ja, ik ben een trees met momenten)
Proficiat met de nieuwe fiets!

Reactie door Dulcera

@koen: nenik, maar dat wist je al
@dulcera: hmmm… dan was het duidelijk een polyfonisch geluid => iedereen wint!
Zouden die van Q daar niet mee akkoord willen gaan?

Reactie door Marc




Geef een reactie

