de Staat


Into the Wild
december 30, 2010, 00:36
Filed under: Op reis

W. gaat naar Australië.
Per fiets. Kamperend.

Het lijkt me iets dat enkel in boeken of films gebeurt, en toch doet hij het. Bij z’n vertrek zal ‘m net 18 zijn.

Het lijkt me iets onwezenlijks.
Ik weet dat het doenbaar is. Ik heb hem afgelopen zomer het boek aangeraden waarin dergelijke reis vrij gedetailleerd beschreven was. De mooie, de goeie, de mindere, en de slechte kanten.

Zelf zou ik het niet kunnen.
Het fietsen op zich zou geen probleem zijn… maar er is ook een vorm van overgave vereist waarvan ik denk dat ik ze niet in me heb. Ik weet graag vooraf waar ik zal slapen … en of er propere wc’s zijn (en hoeveel ratten en ander ongedierte ik zal moeten afmotten).

Misschien had ik dat boek beter niet gelezen.


2 reacties so far
Plaats een reactie

En hoeveel gezouten chips je moet eten om je gewrichten te smeren…

Reactie door Anneke

mmmm, een boterham met gezouten chips… en choco, mmmm

Reactie door Marc




Geef een reactie

