de Staat


Over kantoorherbergen en andere pastaboeren
december 27, 2010, 22:20
Filed under: Eten & drinken, Werk

Er vallen 2 triestige feiten te betreuren.

Ten eerste stoppen mijn favoriete pastakeetuitbaters er mee. Of beter, ze zijn er afgelopen vrijdag mee gestopt. Ik ga hun missen.
Heeft u dat ook dat u uiteindelijk voor de uitbaters of het personeel naar bepaalde zaken gaat.
Soms hoorde je wel eens dat ze niet echt sympathiek overkwamen, maar hun ogen… in hun ogen zag je dat ze het graag deden, en eens je ze beter leerde kennen…
Ik heb ze laten beloven dat ze iets laten weten als ze elders iets anders beginnen.

Een ander triestig feit was dat we er sinds vrijdagavond een nieuwe collega bij hebben. Op zich is dat goed nieuws (’t is een goedje), maar de manier waarop! Joengens toch.
Het gaat eigenlijk niet over een nieuwe collega maar over iemand die naar onze afdeling verhuist… en dat op net dezelfde manier deed als ik het indertijd zelf deed. (Half) in het geniep, zonder feestje of ‘gasten het is hier mijn laatste dag’-speech. Ik begrijp haar, ik kom uit datzelfde klimaat.
Het begint er trouwens een beetje op te lijken dat m’n huidige afdeling een vergaarbak van dergelijke verstotelingen is, en het opvallende daarbij is dat die bij ons wel allemaal goed functioneren.
Helaas is de herberg nu vol. Er kan geen bureau meer bij.
(en er zit nog zoveel potentieel weg te kwijnen)


2 reacties so far
Plaats een reactie

Er is vast nog wel een plekje in de stal. Bij die os en ezel die daar zo goeiig plaats voor maken. En die ook bereid zijn hun kribbe op te offeren voor het goeie doel.

Reactie door elsje

Ik (her)ken daar wel iets van … misfits die uiteindelijk bij de misfits hun plaats vinden.
En wat zit gij daar dan te doen?😉

Reactie door Dulcera




Geef een reactie

