de Staat


De jongens willen grote bergen
december 26, 2010, 20:21
Filed under: Op reis

De jongens willen naar de bergen. Om te fietsen. Welke bergen dat zijn maakt hen niet zoveel uit, zolang ze maar bekend zijn van op tv… en hoog… en veel, ja, het moeten er ook veel zijn.

Ik mag mee.
Ik mag ook de locaties kiezen en al eens kijken of de routes haalbaar zijn voor beginners.
Ik doe dat graag.

Kaarten kijken, bezienswaardigheden zoeken (kasteeltjes, dorptjes, meertjes), goeie logeeradressen vinden… het is alsof je er al bent.

Naast de tour-bergeneditie (met de Aubisque, de Soulor, Hautacam, Luz-Ardiden, de Tourmalet, en de Aspin) had ik ook een tweede voorstel gedaan. Met lagere, onbekende toppen, maar met veel meer voer voor de erfgoedtoerist. Niet dat ik de gewoonte heb om op vakantie veel musea af te slenteren, maar het lijkt me wel meegenomen om zo’n fietstochtje van wat extra’s te voorzien…  al is het maar om gewoon langs te passeren. ’t Is altijd een goeie uitvlucht om efkes op adem te komen.

Een ander voordeel van de lagere bergen is dat er een dichter wegennet is en er op dat vlak meer variatie mogelijk is. Als je tot de top van de Aubisque rijdt, en niet langs dezelfde weg terug wil betaal je daarvoor in kilometers, veel kilometers.

De democratie besliste dat het de hoge bergen werden. Het gaat daar ook goed zijn, maar het had beter gekund.

Mocht er iemand zin hebben om naar de westelijke Pyreneeën te trekken (met de lagere bergen en het passantenerfgoed)… ik weet een heel schoon vakantiehuis staan in Eus (het meest zonnige dorp van de streek, en schoon dat het daar is!).

.

Anyway,

We zijn vandaag toch al eens gaan fietsen, om te trainen voor de vele kilometers. ’t Was +4°. Met de juiste kleren is dat heel goed te doen. We zagen zelfs een cabrio met open dak rijden.


2 reacties so far
Plaats een reactie

Held!! Voor meer wielerbeleving zal ik Sjaak op dit voornemen attenderen, die wordt daar helemaal blij (en een tikje jaloers) van🙂

Reactie door elsje

Sjaak’s blog heeft dan ook z’n invloed gehad🙂

Reactie door Marc




Geef een reactie

