de Staat


Mijn vriend Arno
december 19, 2010, 20:46
Filed under: In en om de tuin, Muziek | Tags: , ,

Vrijdag, iets na 17u. Ik merk dat er uren eerder een sms binnengekomen is.
“Afspreken?”
De Arno-meisjes zijn tot in Brugge gegleden voor een concert van hun held.
“Tuurlijk!”
Ik ben zelfs in de stemming voor een Arno-concertje. Het hart slaat traag genoeg.
Na nog een uurtje werken en snel gegeten te hebben vinden ze mij in de hal van hun hotel. Een hotel met heel filmische gangen, en zwembad met gaap-gallerij (mij krijg je niet in dat bad).

Buiten ligt er nauwelijks sneeuw, maar hier en daar is het toch wel glad.
Niemand valt… en ondanks het feit dat we 20min voor het openen van de deuren al bij de zaal staan… staat er op z’n minst al 200 man voor ons. Ik hoop dat er nog tickets zijn. De cactus-facebookpagina wist voor het vertrek op het werk nog te vertellen dat er nog een beperkt aantal tickets beschikbaar waren. Ik duim voor veel voorzienige mensen voor me.

Het hielp (ik moest ook 2 keer bevestigen dat ik niet op de gastenlijst stond en wel degelijke een ticket wou kopen).
Ondertussen zorgen de ‘maisjes’ voor een plaats voor het podium. Bij Serge F.

Het is een goed concert met onder meer…
Brussels (geweldige intro), See-line woman, Lola, Quelqu’un a touché ma femme, Elle pense quand elle danse,  Get up stand up,  Je veux nager, oh la la la (in een noord-afrikaanse Stoemp-versie), Putain putain, Les yeux de ma mère, en les filles du bord de mer
… bevat (om het bij mijn favorieten te houden.

Tijdens het concert vielen 2 dingen op:
De nieuwe -Duitse- gitarist lijkt als 2 druppels water op mijn broer B. (en ze staan ook op dezelfde manier)
Arno’s ideeën over de Belgische  politiek komen blijkbaar perfect overeen met die van mij.

Nu nog al die andere vinden.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

