de Staat


Bloedband
december 14, 2010, 23:03
Filed under: Werk

Ik hou van Limburgers die in Brugge wonen. ’t Is niet dat ik er zoveel ken, maar degene die ik ken spreken over mijn stad alsof het het aards paradijs is. Ze hebben gelijk, natuurlijk.

Today’s limburger was wel een beetje van een raren. Het begon nochtans heel normaal met een venster dat ’s nachts ingeslagen was en vervangen moest worden.
Daarna ging het ineens over het feit dat z’n buurvrouw hem bloedend gevonden had en dat het maar goed was dat ze ‘m snel naar het ziekenhuis gevoerd hadden. Dat verklaarde meteen de stop die in z’n ene neusgat zat en de bloedklonter die uit de andere stak.
Ik ken mensen die op zo’n moment zonder probleem een eind weg kunnen jammeren, maar deze deeds niet anders dan Brugge bejubelen, “wat zegt u?” zeggen (terwijl ik gewoon zweeg), en mijn balie met zijn bloed besmeuren.

Waanzinnig snel drogend bloed trouwens.
Maar ’t is ‘m vergeven, want hij woont hier graag, en ik ook.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

