de Staat


Scandinavia me, Scandinavia you
november 19, 2010, 18:03
Filed under: Op reis

Dat donker weer dat bij de tijd van het jaar hoort is ideaal om zomervakanties te plannen.

De vorige keer ging ik zuidwaards, deze keer is het ‘m in het noorden te doen.
Het zou iets als volgt worden:

1/ met de nachttrein naar Kopenhagen
2/ vanuit Kopenhagen een paar dagen stad en omgeving verkennen
3/ doorreizen naar Stockholm (met de trein)
4/ opnieuw een aantal ter plaatse blijven
5/ met de (nacht)boot naar Turku (de vaarroute kronkelt tussen een hoop eilanden)
6/ land veroveren
7/ met de trein naar Helsinki
8/ Helsinki zelf bezoeken
9/ dagtrip naar Talinn
(10/misschien ook een paar dagen naar Sint-Petersburg)
11/ met het vliegtuig terug naar huis.

… maar dat is maar het eerste idee, de reisgidsen moeten nog doorbladerd worden… en jullie, jullie kunnen nog tips geven!

Iemand goeie herinneringen aan de streken hierboven?



2 reacties so far
Plaats een reactie

Ik vond Finland heel leuk (vooral het vrijwel lege grensgebied met Rusland) en Helsinki heel tof. (Het was wam. Allemaal meisjes in rokjes.)
Naar Sint-Petersburg zijn we toen niet geweest omdat er iets van een visum of zo geregeld moest worden. Dus dat zou ik vooraf even nagaan.

Reactie door hoogenes

[…] vorige week schreef ik hier iets over het idee eens naar het noorden op vakantie te trekken. Toen moest ik nog aan de […]

Pingback door De Finlandroute « de Staat




Geef een reactie

