de Staat


De vierminutenboom
november 17, 2010, 00:12
Filed under: In en om de tuin

Toen de kabouters nog konden spreken en ik pas werk gevonden had (zo ergens op het einde van de vorige eeuw) ging de helft van de familie er om een voor mij nog altijd onduidelijke reden van uit dat ik bij de stedelijke groendienst werkte. Te velde! Moi! De gast die in z’n hele leven misschien al 4 keer het gras afgereden heeft (waarvan 3 keer in het laatste half jaar) en geen 4 soorten bloemen bij naam kan benoemen.

En toch ben ik trots op ‘de gemeentelijke’.
De kerstbomen worden dezer dagen buiten gezet. De boom de baan op. Vanachter op een camion-met-kraan. Op naar een plein met een wachtend gat.
Toen ik vorige week door de stad wandelde kwam er mij zo’n camion-met-boom voorbijgereden. 4 minuten later wandelde ik hen op mijn beurt voorbij. De boom stond ondertussen al recht in z’n gat. Hij moest nog gefixeerd worden, maar toch. Ik stond te kijken van zoveel vlotheid.

1 reactie so far
Plaats een reactie

Met weer en wind buiten werken.
Alle spieren oefenen en trainen en daarbij betaald krijgen.
Bruinen zonder hoogtezon en daarbij betaald krijgen.
Leuke mensen ontmoeten en daarbij betaald krijgen.
Ja een betere baan kan men zich niet wensen.
Terugkijkend, jammer dat ik die baan heb opgegeven.
Maar nu zie ik elke dag allemaal vrolijke en leergierige kinderen!
Vriendelijke en vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

Reactie door Rob Alberts




Geef een reactie

