de Staat


Het tempo van een mandarijn
november 11, 2010, 12:48
Filed under: Eten & drinken | Tags:

We zitten in het mandarijnen-seizoen en als dedicated follower of seizoensvruchten [grote kuch] … heb ik een netje in huis gehaald.

’s Avonds is het ideaal tv-voer, en ’s morgens -bij tijd en goesting- een schoon aanvulling op het ontbijt. Daarbij zorgen ze vooral ’s morgens voor een extreem vakantiegevoel. Het pellen en peuteren verlaagt het tempo van de dag. Eigenlijk zou de zon er spontaan bij moeten doorbreken, maar ge kunt niet alles hebben hé.

Anyway, wat ik eigenlijk wilde weten: Hoe ver gaat u in het afpeuteren van die witte draadjes? (iemand zal er wel een naam voor uitgevonden hebben, maar je weet wat ik bedoel) … of peutert u helemaal niet.


5 reacties so far
Plaats een reactie

ik ben al tevreden als ik de pitten ergens in kan spuwen. De dochter hier gaat nog een stapje verder, die trekt het volledige vel eraf en peuzelt het op, en laat het vruchtvlees liggen.

Reactie door moeferkoe

ik peuter behoorlijk wat van die vellekes eraf. En niet alleen die van mijn mandarijnen maar ook die van junior. Die daarna oeverloos op de pellen blijft sjieken. Misschien moet ze een wisselwerking aangaan met de dochter van moeferkoe. Iedereen tevreden.

Reactie door elke

@Moeferkoe: ’t is toch een raar kind ze (en bestaan er nog mandarijnen mét pitten?)

@Elke: jullie weten elkaar wel te vinden hé🙂

Reactie door Marc

Eerst en vooral: clementientjes zijn veel lekkerder dan mandarijntjes. Het is maar dat je het weet. Ze zijn helaas ook wel iets duurder.

Ik peuter trouwens zo goed als niet.

Reactie door Linn

uhu, kweet het van de clemantines, tzal voor volgende keer zijn🙂

Reactie door Marc




Geef een reactie

