de Staat


Vlaamse meisjes willen Will Tura
november 9, 2010, 11:59
Filed under: Muziek

Ouders en hun muzikale helden, wat valt er over te zeggen?
Bij mij pa is dat een heel wazige zaak. Die had (en heeft) een echt orgel, en een stapel cassettes (accordeonmuziek en andere potpourri-toestanden) … maar had (en heeft) niet echt een groep of artiest waar hij fan van was. Hij was nochtans jong toen de Beatles en Stones groot waren. (Samantha vond ‘m wel… knap) (en neen, ik heb ‘m nooit op dat orgel weten spelen)

Ons ma is op dat vlak gemakkelijker, dat is een Will Tura meisje. Een gematigd Tura-meisje, zo zonder gilletjes enzo (denk ik), maar toch.
Die pa en ma van ons zijn westvlaamse kleimensen. Allebei geboren in een zelfstandigen-nest waar werkuren als medailles waren. Meer was beter. Auto’s leken op die uit oude suske en wiske albums, kerken zaten vol, en optredens zag je in de parochiezaal… of de lokale feestzaal, dat mocht ook. (niet aan de andere kant van het land, of -godbetert- in een ander land).

’t Waren andere tijden zeker?
Ik denk ooit eens gelezen te hebben rock ‘n’ roll er 10 jaar over deed om hier ingeburgerd te raken. Tien jaar! En dat in een land dat er nu voor bekend staat snel nieuwe muziek op te pikken en de muzikale melting pot van Europa is. Tss.

+
de titel komt uit de Belpop-aflevering van gisteren.


4 reacties so far
Plaats een reactie

Mijn moeder: Adamo
Mijn vader: Ann Christy
Schoon verdeeld.

Reactie door elke

Als ik vertel dat ik destijds fan was van de eerste Turalura en nu van de tweede, ben ik dan toch een beetje mee met mijn tijd?

Reactie door Ann

@elke: Dat valt goed mee hé.

@Ann: Van die eerste Linda (Bart Peeters) en Arme Joe (Noordkaap), de rest is hier altijd onder de radar gebleven. Van ken ik enkel de intrigerend radio-singel, en Mauro’s werkstuk. Dat eerste vond ik goed, die tweede al veel minder. Welke richting gaat het geheel uit? (is er een richting?)

Reactie door Marc

[…] paar weken geleden zat de tweede Turalura bij Humo. Omdat Ann er al over gestoeft had, Matthijs en Simone ‘m in Nederland niet bij de humo konden krijgen, Arno er op […]

Pingback door ChaCha de Tura « de Staat




Geef een reactie

