de Staat


De schoenen zijn niet de show
november 6, 2010, 23:29
Filed under: Muziek | Tags: ,

Eerst het goeie nieuws: Rij H in de stadsschouwburg zit geweldig.
Wel, niet helemaal geweldig – iets meer beenruimte had gemogen, maar je komt na een voorstelling met dezelfde rug buiten als degene die je had bij het binnenkomen… en dat is een verademing in vergelijking met de marteling die je moet ondergaan in de -historisch geinspireerde- stoelen van de voorliggende rijen.

En voor de rest:
Ik ging op woensdag en vrijdag naar Herman Van Veen kijken.
Op woensdag was er een herfstgasten-interview. Vroegerverhalen, maatschappijmeningen, en Willem.
Willem godbetert. Willem Vermandere kwam als verassingsgast wat liedjes spelen. Het werden er een stuk of zes. Het klonkt parochiekampvuurachtig. Ik dacht dat hij er was als intermezzo naar een tweede interviewdeel… maar na Willem was het gedaan. Zo ineens.

Vrijdag dan:
’t is niet dat ik van plan was me dronken te drinken (is ook niet gebeurd) maar ik ging toch maar te voet, en met een paraplu. Niet dat er regen verwacht werd, maar nu ik er eindelijk één heb moet die af en toe meegezeuld worden… of is dat niet de regel?
Of het aan de paraplu lag weet ik niet, maar de zaalmeisjes waren vrijdag overbehulpzaam. Eerst meewandelen tot aan de vestiaire, daar op me wachten… en me daarna tot aan m’n stoel gidsen. ’t Was nochtans niet de eerste keer dat ik er kwam. Misschien is het gewoon een zaalmeisjesspel.

Anyway:
Den Herman deed z’n muziektheatershow op een witte en een zwarte schoen. Liedjes, gedichten, wat dans, en liefstedagboekherinneringen … en dat was schoon en zo… maar ik miste toch iets dat het geheel, … euh, een geheel maakte. Misschien iets van het contrast van de schoenen op showschaal.
Daarnaast was het ook wel heel vreemd om het laatste half uur na ieder stukje de gordijnen te sluiten. Ik vind het ook heel schoon gordijnen, en ze zwieren prachtig enzo, maar … als er uiteindelijk nauwelijks nog applaus komt, en de mensen naar buiten gaan, dan is het tijd om één en ander aan te passen.


2 reacties so far
Plaats een reactie

oh kijk, dan ben ik misschien toch wel content dat ik de vorige shows mag herinneren

Reactie door elke

Jep, lijkt me idd het beste.

Reactie door Marc




Geef een reactie

