de Staat


al de muilen van mijn jeugd
november 3, 2010, 13:35
Filed under: In en om de tuin, Sport

Af en toe komen ze nog eens voor, van die situaties waarbij je nadien denkt dat ze veel slechter hadden kunnen aflopen. Ladders die omvallen terwijl je er nog opstaat, remmen die beslissen om niet mee te werken, of gewoon het verkeerd inschatten van verkeerssituaties.

Elk jaar heb ik wel 1 van die laatste, en dit jaar was dat bij een fietstochtje met broer K waarbij ik bij het buitenrijden van Sluis dacht nog net langs iemand te kunnen rijden voor we aan de volgende vluchtheuvel tussen rijbaan en fietspad kwamen (ik ben echt niet altijd de meest geduldige mens).
De vluchtheuvel bleek effectief te liggen waar ik dacht dat ze lag… maar de laatste 10-15 meter ervoor waren er om de 1,5 à 2 meter afgeronde balkjes op het asfalt gezet. Als je met je auto een beetje naast de weg zit is dat een stevige waarschuwing… maar op een koersfiets komen die net iets harder aan (en ik ben helaas niet zo handig om daar Sven Nijs-gewijs over te springen, zeker niet als het wat sneller gaat).
Met meer geluk dan kunde hield ik m’n fiets onder controle én raakte ik ook nog aan de veilige kant van de vluchtheuvel… maar het had daar zoveel slechter kunnen aflopen.

De gedachte aan die keren dat ik als kind stevig ‘tegen dek’ ging zijn nog vrij levendig. De verdovende slag, de verloren oriëntatie, het warme (en eigenlijk wel lekkere) bloed in je mond, het met je tong voelen of al je tanden nog op hun plaats zitten, …
Neen, ik mis het niet.
Insert goede bedoelingen.


1 reactie so far
Plaats een reactie

a ja

Reactie door de moemoe




Geef een reactie

