de Staat


Ik ben niet online
oktober 28, 2010, 20:45
Filed under: In en om de tuin | Tags:

Voila, beginnen met een leugen, waar moet dat eindigen? Tss mezelf, tss!

’t Is ‘m om msn mesenger te doen, of live mesenger zoals dat ding tegenwoordig heet.
Jarenlang heeft dat programma zich trouw van z’n taak gekweten… het liet me gemakkelijk inloggen, deed van “you’ve got mail” als er een e-mail aankwam, en liet me verder gerust. Meer werd er niet verwacht.

Tot ik per ongeluk een update uitvoerde. Je weet hoe dat gaat… maar ik vertel het toch (nah!). De messenger update zat in een pakket met andere Live-programma’s waarvan Microsoft beweerde dat ze essentieel waren. Dat was niet de eerste keer, maar de vorige keren had ik me elke keer uitgesloofd in het uitvinken van opties (ge moet niet installeren wat je niet nodig hebt). Deze keer was ik gehaast, klikte net iets te snel door… en werd de eigenaar van de laatste messenger-versie.

… en daar steekt één en ander bij tegen:
Bij het aanmelden kan je niet kiezen dat het programma je gebruikersnaam en aanmeldstatus onthoudt én je wachtwoord elke keer komt vragen. (ik hou niet van automatisch inloggen en ben te lui om iedere keer m’n gebruikersnaam in te vullen én ‘beschikbaar’ te wijzigen in ‘offline weergeven’)
Daarnaast gaan de mensen bij messenger er van uit dat ik mijn ‘sociale feeds’ of ‘msn nieuws’ wil zien. Ik wil geen van beide, maar je moet er 1 kiezen (ik koos de laatste). Die extra’s zijn in de compacte weergave niet zichtbaar, maar worden wel elke keer geladen… en mijn laptop is zo al traag genoeg.
… en tenslotte mocht de weg naar het ‘opties’-venster iets duidelijker geweest zijn… en had het goed geweest mocht je in daar de ergernissen van hierboven kunnen oplossen.

Anyway. Ik zoek dus naar een oudere versie van msn-messenger. Iemand een idee waar die nog te vinden is? (of bestaan er een light-editie van de huidige?)
Ondertussen verwijder ik de huidige (blijkt niet zo simpel te zijn)


2 reacties so far
Plaats een reactie

Live Messenger heb ik weer wegegooid en uitgeschakeld.
Ik werk alleen met de emailversie.
Sneller en minder ruimte van de harde schijf in gebruik.
Maar het blijft lastig om te kiezen welke software en welke versie te gebruiken.
Wel merk ik dat ik in ideeen vooruitstrevend probeer te zijn.
Maar in het gebruik van software erg conservatief aan het worden ben.
En dat vind ik niet leuk!
Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

Reactie door Rob Alberts

Bij mij is er ook zo iets gebeurd, als je eens komt moet je er naar kijken.

Reactie door de moemoe




Geef een reactie

