de Staat


Weeral appelmoes?
oktober 14, 2010, 22:00
Filed under: Eten & drinken, Werk

We (*) hebben op het werk de luxe te werken (uhu) met zicht (**) op een stadspark-met-verspreide-beboming. Appelbomen zijn het. Niet dat ik zo’n kenner ben, maar er groeien nu eenmaal appels aan. Populaire appels, ze krijgen nauwelijks de kans om te vallen.

Er werd al geoogst met een paraplu, door een plukker op de schouders te zetten, of door gewoon een tak af te breken… maar meestal wordt er aan de boom geschud, … of gegooid, zoals die man die hier gisteren en vandaag ‘onze’ boom kwam legen. Met een op de grond gevonden appel werd de rest er gewoon uitgemikt.
Aangezien ze op die manier vrij geblutst beneden komen gok ik dat er ’s avonds appelmoes te bikken viel. (zijn er alternatieven?)

* de collega’s et moi
** allez, zeker als ik ogen op m’n rug had


3 reacties so far
Plaats een reactie

appeltaart…

Reactie door elke

Dwalend over het internet, bladerend van blog naar blog kom ik hier even lezen.
Appeltaart en en appelstroop zijn mijn favorieten.
Appelmoes kan mij echter niet bekoren.
En de beschreven manier van oogsten al helemaal niet.
Leuk verhaal!
Vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

Reactie door Rob Alberts

@ Elke: o-ja! …veel beter dan appelmoes.
@ Rob: welkom

Reactie door Marc




Geef een reactie

