de Staat


Me and Nina on a Saturday night
september 18, 2010, 20:23
Filed under: Muziek | Tags:

Ik ben vergeten of ik hier iets over m’n vorig verlof geschreven heb. (denk eigenlijk van niet – er hoorden nochtans schoon foto’s bij)

In het kort:
Ik ging toen naar de Languedoc (zuid-frankrijk, net voor de Pyreneeën), had daar een huis en fiets gehuurd, en kreeg een hele week belachelijk goed weer. In dat huis (dat ik van Engelsen huurde) lagen een hoop boeken, wat dvd’s, en een 20-tal cd’s. Ik las anderhalf van de boeken, keek 2 films, en luisterde kweetnieoeveel naar een cd van Nina. Nina Simone.
Ik had vooraf niets met haar… maar in tijden van schaarste… (de rest van de cd-collectie stelde echt niks voor)

Wij hebben daar een schone tijd gehad, Nina en ik.
Eens terug in het land heb ik haar niet in huis genomen maar wel maanden aan een stuk haar versie van Here comes the sun geneuried. Tot vandaag. Ons Nina was deze week ergens op de radio gepasseerd, ik was haar daarna gaan zoeken op Youtube… en besliste nu dat ze erbij mocht.

En zo hebben wij net samen eten gemaakt zie…


2 reacties so far
Plaats een reactie

Smakelijk schatteke!

Reactie door Nes

Nina Simone MOET in je collectie zitten.
Luister eens naar

Ne me quitte pas van Jacques Brel. Prachtig toch!

Reactie door chelone




Geef een reactie

