de Staat


Gij zijt mijne maat nie!
september 6, 2010, 10:05
Filed under: In en om de tuin | Tags:

Ik heb een facebook-account, en gebruik die als microblog. Min of meer dagelijks zet ik daar iets op. Over het algemeen zijn dat luchtige toestanden, of commentaren op iets wat me ergerde. In elk geval is het -net als bij het bloggen- de bedoeling op reacties uit te lokken (er zijn -ook daar- teveel lurkers)… en die zijn er gelukkig ook, maar niet altijd waar je ze verwacht.

Een week of twee geleden kwam hier een vakman langs om een offerte op te maken. Ik had die gevonden via een oud klasgenote die in m’n facebook-lijst stond (’t was haar man of vriend)… en die man maakte bij z’n bezoek de opmerking “dat ik wel actief was op facebook”. Ik kan begrijpen dat je als koppel een account deelt of je niet echt bezig bent met af- en aanmelden… maar na een vlotte reactie dacht ik toch iets van “waar moeide gij u eigenlijk mee?”

Gisteren was mijn broer op bezoek en bracht ik hem na afloop (met zijn auto) naar huis. Onderweg stopten we voor een frietje… en bleek die uitbater me gewoon bij naam te kennen, “omdat je ooit eens pizza hebt gepromoot”… in een reactie op iets dat mijn broer op zijn Facebook-account had geplaatst. Nu had ik vroeger ooit al eens voor m’n werk contact met die mens. Maar dat was ondertussen al zo lang geleden dat je niet verwacht herkend te worden als je ergens binnenkomt (er staat geen foto onder mijn werkmails, en wij hebben ook geen video-telefoons, neem).

En jullie? Kregen jullie al onverwachte reacties op iets wat je op Facebook zette?


2 reacties so far
Plaats een reactie

Nee. Maar dat is wel de reden waarom ik geen duidelijke foto van mezelf op mijn profiles zet. Ik denk dat ik daar paranoide van zou worden.

Reactie door Marian

Nja, Facebook lijkt me op het vlak van foto’s vrij veilig. Op je profielfoto na zijn de foto’s die daar staan niet openbaar (als je dat zo instelt).
Ik ga mijn gewoontes op dat vlak dan ook niet veranderen. Voorlopig verdraag ik de sporadische ongemakken : )

Reactie door Marc




Geef een reactie

