de Staat


Ten Noorden van de Rivier
augustus 15, 2010, 20:57
Filed under: Huiswerk | Tags: ,

Als ik ooit stevig de lotto win, dan koop ik mij een Aston Martin

… en een -ander- huis in de binnenstad. Op een perceel waarvan de achterkant uitkijkt op een rei.
Aan de straatkant het woonhuis, en aan de waterkant een wintertuin-achtig paviljoentje dat ook als atelier kan dienen.  Overblijvende ruimte mag dan tuin zijn (100m² lijkt me wel iets). Bij voorkeur is er ook een garage (voor de Aston) met doorrit naar achteren (voor het atelier).
Qua oriëntatie mag dat op het eerste zicht iets in de Gouden-Handstraat zijn, of de Pottenmakersstraat. Die eerste wint het qua inplanting van de bestaande gebouwen, de tweede … omdat ik in die straat geloof, als woonstraat.

Een mens mag weten wat hij wil hé.

.
Een soort van daarnaast:
De enthousiaste mensen van de stad hebben me er alvast van overtuigd om op open monumentenzaterdag een boottocht te maken op de reien die niet in het toeristisch traject zitten.  Echt veel moeite moesten ze daar niet voor doen.   : )


6 reacties so far
Plaats een reactie

ha. is dat al lang dat uw commentaren “wat zei alice ook alweer?” heten. lang geleden dat ik nog eens gedacht heb aan “er ligt bloed in de pot als ze kotst”
groet!

Reactie door pironik

waar heeft ‘em het over (pironik, bedoel ik)?

en ik begrijp wat je bedoelt. Al wil ik een Citroën DS voor in de garage. Het atelier wil ik ook!

Reactie door elke

@ pironik: toch al een jaar denk ik (kan me niet herinneren dat ik dat sinds het begin van deze blog veranderde)

@ Elke: ’t Gaat over een Spinvis-liedje, niet op letten.
+ Als jij wint, mag ik dan bij jou komen wonen?

Reactie door Marc

Ik zal een kamer voor je voorzien. Naar het schijnt is dat een optie.
(grmbl)

Reactie door elke

Die Aston Martin, die wil ik ook. Als jij de lotto wint, mag ik er dan een weekendje mee rijden?

Reactie door Ann

@ Ann: tuurlijk! ’t Zal wel geen cabrio zijn, maar daar kan je ook wel mee leven zeker : )

Reactie door Marc




Geef een reactie

