de Staat


Forever Young
augustus 7, 2010, 21:05
Filed under: Hesperolletjes

Stokje! Gekregen van dit thirtysomething-meisje.
De bedoeling is dat ik je vertel waar ik oud voor ben (maar toch doe)

bekentenis:
ik ben oud geboren. Was zo’n kind waarvan je zegt dat het “een goedje” is ipv “een schoontje”. Babyfoto’s bewijzen het. Rimpels all over the face. Ik was een kwabbig kind… en ben sindsdien alleen in de lengte gegroeid.

Gepensioneerd geboren dus. Ik mocht uit het kraamkliniek naar huis om jonger te worden … maar had dat concept blijkbaar niet door en ging toch maar dood. Allez, net-net-net niet (eeuwige dank aan wie me toen in m’n kribbe gevonden heeft).
Mijn les geleerd ging het hierna wel de goede kant uit. Ik was als kind dan wel een bloedserieus -en rimpelloos- jongetje (Ja, hij kan spreken, madam… maar nu issem aan het denken) … maar ik had toen ook mijn momenten. Zo gaat de legende dat ik m’n pa ooit overtuigde met “gij, gij zijt nooit geen kind geweest, gij”… al ben ik vergeten waarvan hij overtuigd moest worden, en werd dat in het lokale dialect uitgesproken… toen spraken kinderen nog dialect.
Later in het middelbaar was de Knack mijn favoriet tijdschrift (ik runde toen ook de schoolbibliotheek)… en Radio 1 mijn favoriete zender, omdat daar meer nieuws op was.

Dat om maar te zeggen dat ik als (bijna) 32-jarige het recht heb om, euh … nog één en ander in te halen.
En dus mag ik vandaag zonder gène:

  • mijn benen wild in het rond zwaaien als ik met de fiets een helling afbol (ik zag het deze week een vrouw van tegen de 60 doen, dus dan mag ik het zeker hé) (vandaag trouwens dit toepasselijk t-shirt gekocht, en ik ga daar mee buitenkomen)
  • de trap op lopen (rennen voor de Nederlanders) (in andermans huis probeer ik me in te houden, maar dat lukt niet altijd)
  • nummerplaatspelletjes spelen in de auto (de vorige keer heeft mijn broer gewonnen, maar hij had dan ook een groter land gekregen (Spanje)… en Portugezen zijn hier echt wel zeldzaam. Volgende keer kies ik Litouwen, of neen, Polen … en mag hij mij een rooie babybel geven, als ik win)

Wat  mag er -als de jonger wordende lijn zich doorzet- nog verwacht worden:

  • een overmatig gebruik van smiley’s (en het gebruiken van grote en kleine letters door elkaar) (gruwelijk hé),
  • ’t is ingewikkeld (als status op Facebook) (spannend?),
  • ik ga Bart De Wever cool vinden (ook gruwelijk?)

Voila, dat was het. Als ge het geestig vond moogt ge’t ook doen.


5 reacties so far
Plaats een reactie

geweldig postje, Marc! Ik heb luidop gelachen.

Reactie door elke

Ja Marc je was ongeveer 7 weken oud als ik je s’morgens gevonden heb als bijna….. Ja dat is juist dat papa nooit kind is geweest, wa wil je den oudsten van tien.

Reactie door de moemoe

Pracht van een t shirt

Reactie door de moemoe

@ Elke: Merci wi
@ de Moemoe: aha opheldering! + ja, ’t is waar.

Reactie door Marc

(grin) ’t Is ingewikkeld … schitterend gewoon!🙂

Reactie door Dulcera




Geef een reactie

