de Staat


Lamdelijk
augustus 6, 2010, 17:27
Filed under: Vormgeving

’t Is lang geleden dat ik nog eens iets veralgemeende, en toen kwam er zelfs geen blogpostje van. Toen was ik namelijk gewoon in de waan dat iedereen -net als ik- die Belgacom-reclame geestig vond. Maar dat bleek niet zo (en de niet-groep was groter dan verwacht). Ik vermoed dat ze het spotje uit een soort van zelfbehoud niet goed vonden, maar ik heb besloten dat ieder het zijne mag van denken, en ik het dus wel koddig mag vinden. (punt)

Vandaag viel het me op dat alle (katching!) interieurboekjes de ‘landelijk stijl’ promoten. Onder landelijke stijl versta ik de huizen in handvormsteen met bijhorend rond venster en decoratieve luiken of pastoriestijl-toestanden aan de buitenkant en interieurs met zichtbare moer- en kinderbalken, en meubels en schrijnwerk in gebleekt of ruw gezet hout.
Ik heb een collega die dan aan die mensen vraagt waar hun beesten staan, en dat ze met hun boerderij beter op de buiten waren gebleven (ja, hij heeft een franke toot) … maar zelf ga ik er van uit dat wie voor dergelijke stijl kiest uitgeblust is. Futloos is… of dat heel graag wil worden. Het is als kiezen om plantje te worden (zei er iemand ‘grondgevoel’?). Is het de bedoeling dat we massaal op 40 met pensioen gaan? Ik peins het niet hé, ook niet mentaal.

Wij zijn pro fut!
en pro persoonlijkheid
… en ik weet dat gij dat ook zijt, of wilt zijn. Ja.


2 reacties so far
Plaats een reactie

persoonlijk kan ik zeggen dat 39=uitgeblust. Maar dat de landelijke stijl daarom nog niet doorgedrongen is. Thank God!

Reactie door elke

…en uitgeblust, gij? Daar moet iets aan gedaan worden hé🙂

Reactie door Marc




Geef een reactie

