de Staat


Mijn kringding / het krengding
augustus 1, 2010, 23:55
Filed under: Huiswerk, In en om de tuin

Na een weekske verlof moet er morgen weer vroeg opgestaan worden.

Wegens een gebrek aan goesting werd er deze keer niet geschilderd, maar wel gekocht, bijna verkocht, geruild, en weggegeven.

Ik kocht een nieuwe gsm (omdat de huidige aan het stuiptrekken is)… ruilde die met m’n broer voor een lcd-scherm… kocht er dan maar een andere… maar gebruik nog altijd m’n oude (want stuiptrekken is niet dood).

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik koop al eens iets omdat het er schoon uitziet. Dat leek me bij een gsm geen probleem, die zijn gemaakt om er mee te bellen, en te sms’en, en… meer moet dat niet zijn, dacht ik. Bellen en sms’en volstaat.
Ik koos mijn een Nokia 2710. Een zilveren, omdat die een schoon lijn had, en schoner dan al die zwarte modellen. Ik was content.
Thuisgekomen was dat bij het proberen van het toestel al veel minder. Ik deed er een kwartier over om 1 sms te typen, én hield daar een krakende duim aan over. In dat kwartier werd het bericht 8 keer als concept opgeslagen… en al die miserie lag aan een toetsenbord dat niet met mijn hand match’te (of omgekeerd). De toetsen van de onderste rij, en deze aan de rechterkant bleken de lastige. Die eerste omdat ze te laag zaten, die tweede omdat ze -door de breedte van het toestel- te dicht bij m’n duim kwamen. Daarnaast bleek het ding ook topzwaar te zijn waardoor het niet stabiel in mijn hand lag.
Terugbrengen en een ander toestel kiezen dan maar.

Of niet… want dat mocht niet van Saturn, toestellen met een navigatiesysteem worden niet teruggenomen of geruild, meneer. Staat in de verkoopsvoorwaarden, meneer, die hangen daar om het hoekje in de klantenafdeling aan de muur.

Het toestel dan maar op 2dehands.be gezwierd (kapaza is sinds het vernieuwen van de site echt te vermijden). De geboden prijs liep na enkele dagen op tot 85 euro, maar aangezien ik 139euro betaald had mocht het wel iets meer zijn.
Tot m’n broer voorstelde om de telefoon te ruilen voor een LCD-scherm, en dat ook nog op mijn ‘to get’-lijstje stond… en we dat dan maar deden.

De volgende dag mocht m’n oude beeldscherm naar de kringloopwinkel.


Naast de gsm en het scherm kwam er ook een poster bij, en een lomo-schouderzak, nog een schouderzak (uit de kringloopwinkel), een armatuur voor in de inkom, een andere voor boven de eettafel (in ’t groen), en twee voor in de living (van op de zandfeesten)

Conclusie: In verlof zijn is slecht voor mijn rekening, maar er is niks verloren gegaan.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

