de Staat


zwarte tegels, rooie tegels
juli 18, 2010, 15:32
Filed under: Vormgeving | Tags: ,

Mannen maken plannen, wij vinden van onszelf dat we daar goed in zijn… en het is gemakkelijker dan de uitvoering ervan, dat ook.

Als broekventje tekende ik stratenplannen (mét ontelbaar veel huizen, en winkelcentra, pleintjes, parken, verkeerswisselaars) en bouwde ik autootjes en hele huizen (met ingerichte interieurs) met legoblokken…

… en zoals een rockgroepje het ook zei: You can’t deny what you liked as a child. Ik ben nog altijd bezeten van stratenplannen, architectuur en interieurs… en dat zorgt voor steeds meer dozen wegenkaarten, … en (nooit genoeg) prentjesboeken van die laatste 2… al koop ik die natuurlijk voor de toelichtende teksten, om te weten waarom bepaalde keuzes gemaakt werden, jaha.

Beetje bij beetje verzamel je bij het boekbladeren en huizenkijken een hoop ideeën voor het huis dat je (n)ooit zal bouwen. Lichtinval en verlichting, interessante perspectieven (binnen en buiten), kleuren en kleurcombinaties, materialen, texturen, patronen… het is puzzelen tot alles in en bij elkaar past.

Met behulp van deze website, en dan vooral hun tegelplanner vond ik vandaag deze marokaanse zelliges. Ik wil ze in rood en zwart. Lijken me ideaal voor hallen en doorgangen.

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

