de Staat


Ik ben geen tenniser, maar ik werk wel
februari 18, 2010, 14:02
Filed under: Film / TV / Radio

Er werkt teveel volk in de media. Als je al die prut ziet die de afgelopen dagen over dat treinongeluk of Nonkel Bob geschreven, geradioot, of geteveet werd moet dat wel zo zijn.
Ik heb er niks op tegen dat er daar reportages over gemaakt worden… maar laat ze dan alstublieft toch een beetje nieuwswaarde hebben.

Niemand heeft iets aan een interview met een babbelziek meisje dat in een volgende trein zat en ergens in de verte de verongelukte treinen heeft gezien en iemand met een bloedneus zag lopen… of dat stuk over die flik die elke voorpagina haalde omdat ie een kindje droeg (ja, hij vond het erg, maar het streelde ook z’n ijdelheid)…
Is dat nu echt nodig?
Of zou er ook een parlementaire onderzoekscommisie opgezet moeten worden om te kijken of Nonkel Bob wel echt-echt dood is?

Zo’n dingen, dat frustreert mij nu zie,
en vanmorgen was het bij het eerste dat ik op de radio hoorde al prijs… en dat moet ik dringend ergens op motten, of ergens door verwonderd worden, of gewoon nuttig zijn.
Het eerste heb ik niet gedaan (ik heb te lang verbouwd om nog eens te herbeginnen), die verwondering was ook al niet te vinden (toch niet in m’n cd-collectie)… maar het werk bracht redding (er werd me zelfs een andere job aangeboden – het was niet in de media, maar ik heb ze toch geweigerd).


1 reactie so far
Plaats een reactie

Volledig akkoord. Er wordt tegenwoordig in de nieuwsberichten te weinig to-the-point nieuws gerapporteerd en te veel “randweetjes”. Ik erger me blauw aan de reporters ter plaatse die exact herhalen wat de nieuwsreporter al gezegd heeft.

Reactie door madameblogt




Geef een reactie

