de Staat


Kiki en de onbekende
augustus 4, 2009, 16:17
Filed under: Werk | Tags:

deStaat_004_Kiki-en-de-onbekende

Die middag, toen ik weer eens iemands grote plannen mocht temperen:

Telefoon gaat over, lang, de toon veranderd eens, en dan een droge klik
Niemand doet van hallo of goedemiddag, maar ik hoor een ademhaling
“Goe-je-mid-dag?”, probeer ik dan maar zelf
Er volgt een aarzelend “H-Hallo”.
Kinderstem. Jong.
“Is mama of papa thuis?” vraag ik.
(een Joske Vermeulen-visioen wandelt langs)
– “J-jaa”
Op de achtergrond komt een zusje aangelopen (laten we haar kiki noemen)… en die wil ook bellen… wat te merken is aan het aanhoudende ge-“ik ook” dat de rest van het gesprek zal animeren.
“wil je die even roepen?”
– “J-jaa” …. “MAAAAAAA-MAAAAAAAAAAAAAAAAAAA   MAAAAAAA-MAAAAAAAAAAAAAAAAAAA”
De mama moet blijkbaar van heel ver komen wat Kiki en het telefoonkind ruim de tijd laat om een oorlogje om de hoorn uit te vechten. Telefoonkind geeft haar trofee niet uit handen. Kiki houdt haar “ik ook” echter wel vol.
De mama is er dan eindelijk, krijgt de telefoon van telefoonkind, die van dan af niet meer te horen zal zijn.
Ik doe mijn ding met de mama… die er ook niet in slaagt om de mini-ratelband stil te krijgen en me uiteindelijk het kind aanbiedt.
Heb toch maar vriendelijk bedankt.
Ik spreek niet met onbekende kinderen.

1 reactie so far
Plaats een reactie

ik vind dat ouders die hun kinderen de telefoon laten opnemen geen grote plannen mogen maken. Hooguit een telefooncel in hun hof.

Reactie door elke




Geef een reactie

