de Staat


Kiezinge 2009 (1)
mei 26, 2009, 11:02
Filed under: In en om de tuin | Tags: , ,

[vooraf: ik was er ingeslaagd dit bericht te wissen, dat was niet de bedoeling, de blogpost was recupereerbaar, de commentaren helaas niet]

Nog 2 weken tot 7 juni.
Het verkiezingsdrukwerk bleef hier tot nu toe vrij beperkt.

  • Er was busgoed van kandidaten op onverkiesbare opvolgerplaatsen (waarom? waarom?)
  • Er was Bert Anciaux die het nodig vond om een heel blad vol te lullen terwijl het essentiële in de laatste alinea stond.
  • Er was de CD&V die een folder vulde met de persoonlijke accenten van een buslading kandidaten… en zijn kopstukken te lang liet wauwelen.
  • Er waren strooiblaadjes met kandidaten die perfect op de foto stonden maar vergaten te vertellen waar ze voor stonden.
  • Er was Open VLD die een CD&V’tje deed, maar dan met meer persoonlijke accenten-tekst (alsof er zo al niet genoeg te lezen was). Leuk extraatje is wel het wedstrijdje politieke-smoel-trekken op de binnenpagina’s. (Frans Verhelst is een google’ing waard)
  • Daarnaast viel het op dat de rechtse(re) partijen veel beter geslaagd zijn in het duidelijk maken waar ze voor staan. Het Vlaams Belang geeft je er nog een hele gazet gezwets bij, NV-A net iets te veel Geert Bourgeois (en een belachelijk slechte slogan), en Lijst Dedecker…
  • …Lijst Dedecker levert zowat het perfecte blaadje af met een presentatie van 3 verkiesbare effectieve kandidaten met -beknopt- hun persoonlijke punten, én -vooral- helder uiteengezet waar de partij voor staat. Helaas voor hen heb ik andere ideeën.

Bleven voorlopig folderloos: Groen!, PVDA, en de Belgische Alliantie. (zijn er nog andere?)

2 reacties so far
Plaats een reactie

Ik vond gisteren een brief van Jean-Jacques De Gucht in de brievenbus. Alé, mijn mama vond hem in de brievenbus maar ze heeft hem niet opengedaan want hij was enkel en alleen aan mij gericht. Post van De Gucht, ik voel mij zowaar vereerd. Kuch. 😉

Al zal hij vrees ik wel naar mijn stem mogen fluiten.

Reactie door Linn

zelfs over de grenzen deed de Belgische verkiezingscampagne de mens lastig vallen met onnodige bomenkap 😦

Reactie door Nathalie




Geef een reactie

