de Staat


Goeie bedoelingen
maart 16, 2009, 23:01
Filed under: Huiswerk | Tags: ,

Ik ging naar de Brico en bracht mee

  • primer (voor binnenschrijnwerk)
  • primer (voor buitenmuren)
  • lichtblauwe satijnlak (voor schrijnwerk waskot)
  • zandkleur satijnlak (voor schrijnwerk badkamer)
    had iets donkerder mogen zijn
  • ‘zon’-wit satijnlak (deel schrijnwerk living)
  • white spirit (dat volgens wikipedia in het nederlands ‘kunstterpentijn’ zou heten)
  • nagels
  • kneedbaar hout (voor de nagelgaatjes)
  • een visseuse (oftewel: een vijsmachine)
    14,4V en 1,3Ah voor 32,5 euro leek mij heel redelijk

Werd niet gevonden:

  • fijne doorslag
    (was uitverkocht)
11 reacties so far
Plaats een reactie

Fijne doorslag???

Reactie door Ines

Mind het feit dat ik van al de rest wél weet waar het voor dient!!! Nes De Klusser!

Reactie door Ines

een doorslag (of drevel) is een stalen pen die gebruikt wordt om nagels helemaal in het hout te kloppen (waarna de gaatjes met die houtpasta gevuld worden).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drevel

Reactie door Marc

Je bent het belangrijkste nog vergeten : de werkmens die dat allemaal zal realiseren.

Reactie door zapnimf

het ziet ernaar uit dat mijn tijd om te komen (helpen schilderen) gekomen is.

Reactie door elke

Marc’s Mega Makeover, effenaf.
Niet da’k wil muggenziften of mierenneuken maar White Spirit HEET niet, het NOEMT.
Zonder dank.

Reactie door Margo

Veel werk in het vooruitzicht!
Margo: Bij jullie ‘noemt’ dat en hier ‘heet’ dat. 😉

Reactie door zeezicht

volgens mij zeggen wij Hollanders gewoon terpentine tegen white spirit…
succes en vooral ook veel plezier met klussen!

Reactie door elsje

Olala! Daar gaat gewerkt worden!

Reactie door madameblogt

Schatteke,ook ik verwacht een komverfuitnodiging!

Reactie door Nes

@ Zap: met de juiste motivatie en het goeie materiaal kan ik mij wel efkes als ‘stielman’ voordoen… helaas zijn die momenten heel zeldzaam.

@ elke en ines: gulder hoort nog van mij (na schuren en grondlaag)

@ Margo: Volgens mij is het andersom.
Noemen = een naam geven
Heten = zo genoemd zijn

@ Zeezicht: mijn gedacht

@ Elsje: hmmm, dat moet toch eens uitgevogeld worden. Hier worden terpentijn en white spirit als verschillende producten verkocht.

@ madame: dagetwit!

Reactie door Marc




Geef een reactie

