de Staat


Glittering Prize
februari 23, 2009, 23:51
Filed under: Blog / het internet

Het was  vandaag zo’n ontbijt-op-het-werk-dag.
Dat is geen bedrijfscultuur, maar een geval van overmacht. De schuld van al die bloggers, een feedreader die trouw hun ijver verzamelt (Ik lees mijn feeds ’s morgens, tussen badkamer en boterhammen), en een weekend dat net iets te vol was om halfweg al eens bij te lezen.

Een overzichtje:
[zaterdag] Op een werkdagsuur opstaan is in ’t weekend niet mijn gewoonte, maar deze keer was het voor een goed doel. Er moest nog iets eetbaars gemaakt worden voor de madameblogt party. Ergens in de nacht van donderdag op vrijdag werd beslist dat het een fruitmix zou worden, vrijdagmiddag werd een pitatrip van fruittips voorzien, en ’s namiddags werd er ingekocht (en op rijpheid gesnuffeld).  (ingrediënten: ananas (1), appels (2), mango (1), kiwi’s (2), druiven (40) en een limoen)
De carpoolvrouw-met-kroost (aka mevrouw vrolijkheid) zou me rond 11u komen oppikken wat zeeën van tijd liet om alles te versnijden en voor transport klaar te maken. Dat fruit moest er een halve dag later nog fris en vers en superreclamerig uitzien. Dus: [insert improvisatie, potjes koud water, een supermarkt, citroensap, en een lange rij aan de kassa]… en dat deed het – denk ik – en er was zelfs nog tijd over voor een telefonische sessie affichemaken voor beginners.
Soms winnen we het van de uitstelgewoonte (heel erg soms).

… al was de vrolijkheidscar ook wel handig laat (omdat het oorspronkelijk afgesproken uur ruim te vroeg was).  Wijle weg en weer en opnieuw weg (in de auto klinkt dat als “ik denk dat mijn raam nog openstaat” en later: “ah kijk, twas toch toe”) … richting Gentse rand waar meneer vrolijkheid met een middagmaal wachtte (mmmmerci), het vrolijk kroost opving, wij Margo vonden op een parking en thope richting Over-Antwerpen sjeesden.

… waar het huis van meneer en madameblogt bij aankomst tot het schoonste van de straat verkozen werd (ik ben fan). De toestanden met dat ei en het toiletpapier heeft u waarschijnlijk al bij Zeezicht, Elke, Margo, Beo, Zap, Chelonede huisvrouw, Kielzog, of Madameblogt zelve gelezen… en tegen dan weet u ook dat het eten overvloedig was… en dat is allemaal waar. Gesmoord dat daar ook werd, zelfs de Zippo (meneer en madame hun hond) kreeg goesting in sigaretten (wat met zo’n naam wel te begrijpen is), nog een chance dat er voorzienig voor een hoog plafond was gezorgd.
Maar weet je wat het rare is aan die bloggers: je kent die wel ‘van lezen’, en daar ‘spreken’ die allemaal met een licht west-vlaamse tongval en zijn ze ook net 30 (of tewege). Dat is in ’t echt niet het geval, maar ik ga dat niet te luid zeggen of ze beginnen over vis en omega 3… maar wat wel is: die zien er op een of andere manier allemaal bekend uit. Niet het gezicht dat je op de blog geplakt had, maar toch denk je bij elk van hen dat je ze nog gezien hebt. Bij Kielzog klonk de stem zelfs bekend.

Eenderhoe, twas daar de moeite. Er is te veel door mijn glas en bord gepasseerd, en vooral dat laatste begon op de terugweg… euh, terug te werken. Mijn maag hield het gelukkig nog net en de logeerzetel van meneer vrolijkheid leek wel op maat gemaakt waardoor ik de volgende morgen vrij wakker met de kinderen-vrolijkheid Mega Mindy keek, bij gebrek een feedreader een echte gazet las (stel je voor),  ’s middag alweer gevoederd werd… en daarna richting carnaval in heist vertrok, de stoet anderhalve keer zag (broer deed het goed), en terwijl ik aan de zee was ook de familie bezocht (warme mensen gezien, 2 programma’s geïnstalleerd, postbode gespeeld, een huis gebouwd, gegeten, … en ’t was eigenlijk te lang geleden😀 ).

En toen had er een weekend moeten beginnen… een recuperatieweekend.
Marc was vandaag een beetje van een wrak en zal wel niet de enige geweest zijn.

En dan mag het.


6 reacties so far
Plaats een reactie

Haha… een wrak, hoe zou dat toch komen?
En fruitsalade was een prima idee, jammy!

Reactie door zeezicht

Marc, dit is één van uw betere stukjes. En dat is niet omdat ik er zoveel in voorkom.😉

Reactie door elke

’t was fijn je te leren kennen… tot nog es

Reactie door hildeken

Zo’n volle weekends moesten verboden worden. (prioriteiten eerst : het blogfeestjen). Om elf uur trok ik net mijn eerste prutoog open en zat jouw dag er al half op.
De fruitsla zag er in ieder geval heel reclameachtig uit. En hij smaakte zelfs zo.
Tot de volgende meet!

Reactie door zapnimf

Content da’k u in ’t echt eens heb gezien. Hoffelijk en al, zo een madammeken vanvoor laten zitten in den otto. Al was het maar om Elke en mij toe te laten om de ganse baan te hangen tetteren, toch hoffelijk.
See you nog wel eens op 1 of ander evenement!

Reactie door Margo

Jij Benjamin van het gezelschap, jij vitamienprovider; geen alibi’s meer voor een volgende meeting.

Reactie door chelone




Geef een reactie

