de Staat


het wrak, de goot, de tijd
januari 22, 2009, 22:37
Filed under: Muziek | Tags: , , ,

’t Was lang geleden maar vandaag was er zo een: een dag waarop je bekaf van je werk komt en eigenlijk gewoon in je bed wil kruipen.
Wel, ik deed het… en sliep 5uur. Deugddoende uren, een cadeautje aan dat lijf van mij dat de laatste dagen aan het kraken ging (*) maar zich gisteren toch nog in de plooi kon trekken voor een avondje met Greg en Mark (respectievelijk Dulli en Lanegan).

Over dat concert: Ik dacht bij het binnenkomen van de AB dat de concertzaal nog gesloten was, dronk iets, zag mensen langs dat smalle trapje omhoog gaan … en had toen ongeveer door dat dit een AB in theaterversie was en de benedenverdieping gewoon al vol zat en daarom afgesloten was.
Met een beetje geluk toch nog een goeie plaats gevonden op de eerste rij balkons… en toen kwamen Greg en Mark en nog een gitarist. Dulli wisselde af en toe van akoestische gitaar naar piano (of iets dat daar op leek – de belichting was eerder schaars) terwijl Lanegan deed waar hij goed in was: zingen, zitten en zingen… en de gitarist zonder naam gitaarde.
Het optreden was als hun Saturnalia-cd… goed. Ik zou ook ‘degelijk’ kunnen zeggen, maar ik heb me voorgenomen vandaag niet (meer) te vloeken. Er hing een heel relax sfeertje, alsof je in een living met de perfecte geluidsinstallatie zat, achteroverleunend, met de beentjes over de balustrade. Af en toe kon er ook gelachen worden met Dulli’s ambulance-verwijzingen (bij hun vorige bezoek aan de AB werd de mens afgevoerd), er zaten een paar koddige nummers in de bis-ronde (zie de lijst bij Roen)… en die Lanegan, die moet nog eens een solo-plaat opnemen.

En oh ja, nog iets, ik was vandaag te laat op het werk. 6 seconden. Ben benieuwd hoe lang het leg-dat-eens-uit telefoontje gaat duren (ge moogt allemaal eens gokken).

.

(*) Maandag of dinsdag is mijn fiets uitgegleden terwijl ik er op zat. Echt vallen was het niet, maar één en ander heeft wel ‘een vroenk’ gehad. Misschien moet ik het alsnog aangeven als woon-werk ongeval (weet nu al dat ik dat niet ga doen, teveel westvlaams bloed en zo).


5 reacties so far
Plaats een reactie

6seconden…😉

Reactie door Ines

Doen (dat ongeval)! En als je je gedacht niet krijgt: bleiten. Ook als je je gedacht niet krijgt over die 6 seconden: bleiten.

Ik schat: 2 dagen.

Reactie door elke

http://sienaert.blogspot.com/2009/01/dolle-dulli-lome-lanegan.html
schreef er ook een recensie over. ik vermoed dat jullie het ongeveer gelijk beleefd hebben?!?

Reactie door elsje

ondertussen nog altijd geen telefoontje gehad… dat verwondert mijn eigenlijk wel.

Reactie door Marc

Ik vind Saturnalia meer dan degelijk, en hun concert met vooral nummers uit die plaat op Pukkelpop was van het beste dat ik al heb meegemaakt, maar in de Ab was het me wat te mak. En dan nog een zittend concert, daar voel ik me nog lang niet oud genoeg voor!

Reactie door josie




Geef een reactie

