de Staat


Marc: hete brok (blus mij)
december 12, 2008, 08:23
Filed under: In en om de tuin

Koortsthermometers hebben bij mij de gewoonte niet hoger te gaan dan 36,5° (als mijn kop naar dafalgan staat).
Vandaag kwam ie tot 36,2° (na eerst 35,8 en 36,1 getoond te hebben wilde ie niet meer hoger), en toch voelen mijn  handen en voeten alsof ze hard hun best doen hun eigen vel af te branden (mijn vel godverdomme)… en ze zien er met momenten ook zo’n beetje uit. De pukkels komen en gaan, meestal klein, af en toe met een diameter van een halve centimeter of zo. De rest van mijnlijf zijn trouwens ook voorzien, gelukkig in veel minder mate.

Het gevoel is te vergelijken met een hand (of voet) vol muggenbeten, en zolang je niet krabt is het nog te harden… al leek een ijsbad me vanacht een heel goed idee (pas tegen 4uur was slapen een optie, om 6u30 was ik weer wakker… dus ik hoop dat ze op het werk vandaag niet veel van me verwachten).

Aangezien ik er al van maandag mee rondloop dacht ik eerst dat mijn wasgoed van de zondagnamiddag er voor iets tussenzat. Er was toen blijkbaar iets mis met de watervoorziening en ge weet noois wat er in de leidingen raakt hé. Maar ondertussen is alles al eens opnieuw gewassen, zonder resultaat.
Dan gaf elke me de meer drinken-tip. Voorlopig ook zonder resultaat, maar die krijgt voorlopig nog het voordeel van de twijfel (alles krijgt van mij een 2de kans).

En wat denken jullie?

9 reacties so far
Plaats een reactie

dokter raadplegen?

Reactie door hilde

Ja Marc volgt de goede raad op van Hilde want anders besmet je ons zondag allemaal en dat kunnen we missen.

Reactie door mimi de moemoe

Ik denk vooral dat ik hier vlug weer weg ben voor je mij besmet.

Voor de rest veel beterschap hoor. 😉

Reactie door Linn

en? wat vond de dokter ervan?

Reactie door elsje

Ik zou eens van thermometer veranderen. Je zó miserabel voelen moet toch beloond worden met een +38°. (wegens het gevaar om als ‘plantrekker’ door het leven te moeten gaan)

Reactie door moeferkoe

Hallo?!

Reactie door Nes

aan allemaal: ik ben helemaal niet naar de dokter geweest, en ziek voel ik me ook niet… enkel geprikkeld.
… en die prikkel is blijkbaar temperatuurgevoelig, …dus ‘vergeet’ ik nu meestal mijn handschoenen, draaide de thermostaat een paar graden lager en slaap ‘zomers’.
Echt genezen ben ik dus niet, maar ik heb er voorlopig ook geen last meer van.

Reactie door Marc

Jamaar, moet ik je nu nog beterschap wensen of niet?

Reactie door Margo

goh-ja, ik ben er nog altijd niet uit of ik ziek was of niet. Nu ben ik er alleszins al van af, dus beter is het zeker geworden.
Op een bepaalde manier toch bedankt daarvoor.

Reactie door Marc




Geef een reactie

