de Staat


Amsterdam in de rapte
november 22, 2008, 11:12
Filed under: Op reis | Tags:

2008-11-21_amsterdam_07_403

Na een avondje op Crossing Border (hier en hier die prentjes) was er de volgende dag nog net tijd voor een rondje Amsterdam (*).
Het stationsplein ligt er door de enorme bouwputten niet echt uitnodigend bij. Blijkbaar wordt er een stuk metro bijgebreid en lukt dat niet zo goed. Die metro zou ook één van de oorzaken zijn dat er in Amsterdam nogal wat huizen scheef staan (eens je er op gaat letten…).

Mijn gedacht van de stad (of toch van het deel dat ik gezien heb): Vriendelijke bewoners🙂, de Damrak is – omwille van de drukte en de overdaad aan toeristenwinkeltjes – te mijden… al wil je er wel eens langslopen voor de Beurs van Berlage en de Bijenkorf (ik zag enkel de buitenkant).
Verder hebben ze er hele schone grachten, zonder reling, maar met huizen die het langswandelen meer dan waard zijn. (en de rust, de rust! … al kan dat ook aan het niet zo denderende weer gelegen hebben).
… en alles wat je over Amsterdamse fietsers hoorde zeggen is waar.

* parcours (ja, ik heb iets met straatnamen): Stationsplein / Damrak / Dam / Damstraat / Oude Doelenstraat / Oudezijds Achterburgwal / Grimburgwal / Nes (!) / Sint-Pieterspoort / Rokin / Dam / Paleisstraat / Niewezijds Voorburgwal / Raadhuisstraat / Herengracht / Blauwburgwal / Singel / Prins Hendrikkade / Stationsplein.

meer prentjes:

2008-11-21_amsterdam_01 2008-11-21_amsterdam_02 2008-11-21_amsterdam_03

2008-11-21_amsterdam_04 2008-11-21_amsterdam_05 2008-11-21_amsterdam_06 2008-11-21_amsterdam_07

+ bij het thuiskomen heb ik mijn fototoestel laten vallen, zowel body als lens werden hierbij gevierendeeld. Voorlopig geen prenjes meer dus.


1 reactie so far
Plaats een reactie

O wat zonde van je camera! die heeft mij immers ook al eens een goede dienst bewezen?
Verder natuurlijk mooi dat je het naar je zin hebt gehad in Amsterdam. Eerlijk gezegd vind ik het een rotstad (vies, lawaaiig, druk, onaardige mensen), tenzij je je aandacht louter richt op de huizen langs de wat stillere grachten. Die zijn idd prachtig

Reactie door elsje




Geef een reactie

