de Staat


2:25 to Hoeke
november 16, 2008, 23:09
Filed under: Sport | Tags:

“Marc”, zei ik donderdag tegen mezelf, “als je het ooit wil proberen, dan is het nu de moment.”
“Mja, ’t is eigenlijk wel waar,” dacht ik

… en bij deze maken we het dus officieel: We doen een marathonpoging.
om de daad bij het woord te voeren werd bij MyAsics een schemaatje opgesteld om dat in 4uur te doen. Ik ben namelijk niet van plan mezelf kreupel te lopen.

Wat me bij dat schema opvalt: je moet waanzinning traag lopen. Voor 6km rekenen ze 40 minuten. Je moet al heel hard je best doen om zo traag te lopen hoor. (en het is ook veel lastiger)

Donderdag liep ik op zo’n 40min-training al anderhalve kilometer teveel.
Gisteren was er een lange duurloop voorzien (ongeveer 23km in 2u25min)… maar die liep ik vandaag… Van op de Kazernevest hier achter de hoek naar de brug van de N49 over de Damse Vaart in Hoeke, en terug.
♥ 152-160, zei de hartslagmeter
2u11min, zei m’n chrono.
25km, zei google (achteraf).

Conclusie: ik loop veel te rap. (al voelde het helemaal niet snel, en lijkt m’n hartslag ook aanvaardbaar). … Misschien moet ik op een tijd van 3u30 mikken, in de hoop dat je dan toch iets sneller mag trainen.

Vaststelling: ik heb het begin van House MD gemist (merde)

9 reacties so far
Plaats een reactie

Vandaag liep ik in 2 uur 21,8 km. Alles in de laagste hartslagstand (lager dan 150). Conditioneel geen vuiltje aan de lucht. Msar mijn benen… Het laatste kwartier kwam ik nauwelijks vooruit. Misschien loop ik ook wel te langzaam.

Reactie door Sjaak

Wanneer is de Grote Dag gepland?

Reactie door Sjaak

Gezien je tijd van 1.37 is een tijd van 3.25 zeer waarschijnlijk. En hoe langer, hoe sneller je lijkt te lopen.

Reactie door Sjaak

Nog een geluk dat je rapper liep, marc, of je had house niet gezien.

Reactie door elke

@ sjaak: Volgens mij moeten je benen gewoon wat wennen aan de lange looptijden (eerder dan aan de afstanden)… en het aanhoudend opvangen van schokken. De ervaring leert dat je hier bij een volgende keer (bv over een 2tal weken) veel minder last van zal hebben.

+ over de grote dag: Ik zocht afgelopen weekend naar een marathonkalender voor 2009… maar vond niet meteen iets… en mik daarom voorlopig op midden april (wanneer zowel Utrecht en Antwerpen er eentje organiseren)

+ ik ga op veilig spelen en rekening houden met een haalbaar tempo van 5min/km… wat me ergens in de buurt van de 3u30 moet brengen.
(en dat versnellen… tja, ik start gewoon altijd traag)

@ elke: heb over de middag gelopen, dan gegeten, een douchke genomen… en in slaap gevallen 🙂

Reactie door Marc

13 april Utrecht. Een mooi parcours dat in het begin langs de fraaine singels loopt. Overnachting en restauratieve verzorging is geen punt. Van harte welkom bij Elsje en Sjaak

Reactie door Sjaak

To Hoeke? Zijt ge zeker dat het niet gewoon ‘een hoek af’ moet zijn???

Reactie door Ines

Je bent voorbij mijn deur gepasseerd. Tip: de linkerkant van de damse vaart (naar hoeke) heeft een asfaltstrookje. Die is knievriendelijker dan betonplaten.

Reactie door Maarten

@ sjaak: laten we eerst zien hoe het loopt 🙂

@ Nes: soms wel 😉

@ Maarten: de linkerkant is idd de goeie kant (ze is ook veel rustiger)

Reactie door Marc




Geef een reactie

