de Staat


10 op zondag #19 (groen)

Schaam op mij,

Zelf iets organiseren en uiteindelijk de laatste -en ook rijkelijk laat- zijn om je bijdrage te versturen.

mening:
Groen is voor mij een beweging, of eerder het effect van bewegingen op elkaar. Een flow met break en nasmaak, zoiets.

tracks:
Zita Swoon – No Midi
___Niet wat je dacht. Dit is een kort pianomuziekje.

C-Mon & Kypski met Amsterdam Klezmer Band – Circus C-Mon & Kypski (video)
___Ontdekt via Marian. Komen veel te weinig naar ons Belgenlandje.

Jacques Brel – La valse à mille temps (video)
___De Jacques is 30jaar en 1 maand en 1 dag dood.
Elke dag telt.

Cyclophonics – Ten Bosse
___Koers op muziek, of muziek op koers – eigenlijk. De Cyclophonics spelen live bij wielerwedstrijden. Ik weet niet of ze dat nu nog doen, maar mocht je de kans krijgen… het is de moeite!

The Rudy Trouvé Septet – Un, deux, trois, soleil (video)
___Volgens mij is dit de franstalige versie van “één, twee, drie, piano”… zo klinkt het toch… een beetje.

Noir Désir – L’Europe
___Lang getwijfeld of ik deze zou gebruiken. Omwille van z’n lengte (23 min)… Maar ze is helemaal mijn soort groen.

Roland Van Campenhout – It all has to do with it
___Ja

Koch, Schütz, Studer & El Nil Troop – Heavy Cairo Traffic
___Ik heb fijne collega’s (merk op het meervoud) die op braderijen en ander bib-uitverkopen cd’s kopen omdat ik die wel goed ga vinden. Deze samenwerking van Oostenrijkse (?) freejazz’ers Egyptische folkies (?) en kwam via onze JB. (exelente keuze, hier en daar)

Laurent Garnier – The man with the red face
___Ik deed dit verhaal hier al eens.

Tom America – Neti/La Noche
___Als ik het me goed herinner komt Tom America net als Henny Vrienten uit Tilburg (of tewege). Dit werkstukje maakten ze samen ten tijde van het Nacht-project in 2006. Dromerig enzo.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

