de Staat


Naar Ploegsteert (4)
oktober 19, 2008, 23:15
Filed under: Sport | Tags: ,

(de start, week 1, week 2, week 3)
Week 4

Werd gelopen:
woensdag 15/10: 13,5 km (1u10) (fase 1: ♥155) (fase 2: ♥155->167) (fase 3: ♥167->145)
zaterdag 18/10: 13,5 km (1u21) (♥150-155)
zondag 19/10: 13,5 km (1u19) (♥148-157)

Hoe het ging:
Drie keer dezelfde afstand, drie keer hetzelfde parcours, en toch…
Ik was van plan om er een rustige week van te maken en elke keer met lage hartslag te lopen. Nu ik eindelijk van die verkoudheid – en vooral de meegeleverde vermoeidheid – af was ging ik het nu niet naar de botten helpen.
En toch… ondanks de goede bedoelingen…

woensdag
fase 1: Van bij de start loopt er 20m voor me iemand aan hetzelfde tempo… en dan zijn er drie mogelijkheden: ofwel loop je er voorbij (wat ik niet deed, ik ging het nl rustig aan doen), ofwel ga je er naast lopen doe een babbeltje (wat ik niet deed, want … euh, het was woensdag), ofwel blijft je er achter lopen.
fase 2: Na een tijdje komen we aan een kruispunt (met lichten – op rood)… die mens loopt door, ik wacht… na het-licht-op-groen moet onrecht rechtgezet worden (en 400m ingehaald worden). Dat lukt vrij vlot … waarna er nieuw kruispunt volgt en ik kan herbeginnen. Anyway, uiteindelijk loop ik hem ergens aan het 7,5km-punt toch voorbij.
fase 3: De laatste 5km probeer ik m’n hartslag zo laag mogelijk te brengen zonder al te veel te vertragen. Lijkt me vrij goed gelukt.

zaterdag:
Ochtendtraining! Voor het ontbijt, bij het opkomen van de zon. Het is een aanrader, geloof me.

zondag:
Het was al donker en mijn middageten lag nog op mijn maag. Het eerste leverde een tocht langs schoon verlichte vesten op (Op sommige plaatsen zelfs extreem verlicht). Het tweede leverde vooral een zwaar gevoel op.


2 reacties so far
Plaats een reactie

Nou weet ik nog wel dat ik ooit op een van je blogjes reageerde met ‘Run, Forrest, Run!’ Maar het wordt nu toch wel een beetje zorgwekkend. Chill, babe and relax!😉

Reactie door elsje

komend weekend staat laatste en ook enige grote test op het programma, daarna bouwen we weer af naar de grote dag toe… en eens die voorbij is volgt er weer een winterstop😉
(ja, ik ben een salonloper)

Reactie door Marc




Geef een reactie

