de Staat


marc en facebook
oktober 16, 2008, 20:25
Filed under: Blog / het internet | Tags:

“Neen, ik doe daar niet aan mee”

Maanden hield ik dat vol… tot de nieuwsgierigheid het deze week haalde en ik toch eens een poging deed… twee pogingen eigenlijk, het eerste e-mailadres dat ik gebruikte werd als ongeldig gezien (tss), en dat…

We weten allemaal wat zoiets doet met nieuwsgierigheid… ik ging, ik moest, ik deed…

Een tweede poging met een ander ongebruikt emailadres. Deze keer met meer succes.
Ik mag uitnodigen versturen (…wat ik niet deed, ik ben daar pas en dat ding vraagt al mijn mail-paswoord, wat denkt die wel, stukske would-be instituut – en ik ben natuurlijk wel een beetje associaal), … en ik mag ook het een en ander instellen (ja, ik woon! ja, ik ging naar school! ja, schone prentjes… profielen invullen is altijd een beetje feest)…

En dan zit je daar… er komen een langs paar mensjes langs die vriend(in)-van-marc willen worden (ze mogen)… en klik je wat rond…

maar…
bloggen is toch geestiger

5 reacties so far
Plaats een reactie

Heb me zelf een tijdje geleden ook ingeschreven op Facebook en heb zo terug ‘contact’ gelegd met mensen uit een (heel) ver verleden. Het volhouden om af en toe te gaan piepen, zal wat moeilijker zijn. (net zoals het bloggen…)

Reactie door Katrijn

Ja lap, nog een curieus mens dat zich heeft laten verleiden tot een accounteigenaar op feesboek.
Ik heb er ook een account, ‘k moest dat eens proberen, zei een vriendin, en ik probeerde.
Er komen nu en dan menskens langs die ik irl ken, nu willen ze ook graag virtueel..
Eerlijk, ik snap de fun niet van dat ding, ’t lijkt mij meer iets voor kinderen. En toch heb ik er mij ook nog niet afgezwierd, ’t is net of ik wil de “band” met die “vriendjes” niet breken, wat in feite toch wel debiel is eigenlijk.
Enfin, om maar te zeggen: leve het bloggen.

Reactie door Margo

Facebook is voor mij in de eerste plaats een instrument om mensen die ik uit het oog verloren ben terug te vinden.

Ben er ook niet zo op bezig, maar check het regelmatig en update het ook wel eens. Leuk om te zien waar je kennissen mee bezig zijn, vooral als zij bijvoorbeeld geen blog hebben…

Reactie door Mars

@ Katrijn: De namen! De namen! Terwijl je het meemaakt denk je dat je die nooit vergeet, maar na al die jaren zitten ze heel ver hoor, heeeeeeel ver.

@ Margo: Wij begrijpen mekaar 🙂

@ Mars: iedereen aan het bloggen dan maar? 😀

Reactie door Marc

Ik vind dat anders ferm gemakkelijk, Facebook. Al mijn vriendjes bij elkaar op één plaatsje.

Dankzij Facebook heb ik heel wat mensen uit een ver verleden herontdekt.

Reactie door Linn




Geef een reactie

