de Staat


Naar Ploegsteert! (2)
oktober 6, 2008, 20:23
Filed under: Sport | Tags: ,

(de start, week 1)
Week 2

Werd gelopen:
dinsdag 30/09: 5km (24min)
donderdag 02/10: 5km (25min) (♥ min 148, gem 160, max 180)
zondag 05/10: 8km (42min) (♥ min 155, gem 161, max 167)
maandag 06/10: 10km (52min) (♥ min 158, gem 163, max 167)

Hoe het voelde:
Dinsdag werd nog op het elan van vorige week verdergelopen… vanaf donderdag ging het met harslagmeter om productieve inspanningen te leveren (te hard lopen is ook niet goed en door sjaak wilde ik wel eens weten waar ik dan zou uitkomen).
De 180bpm op donderdag is de schuld van een versnelling op het einde (soms mag je je wel eens laten gaan hé, en het doet me eraan denken dat een fartlektraining ook wel leuk is).
Normaal moest de volgende training op zaterdag doorgaan, maar luiheid dacht daar anders over (tss, I know). Om het goed te maken liep ik die training dan maar op zondagmorgen voor het ontbijt met de bedoeling ’s avonds dan de geplande lange zondagtraining te lopen.
Is dat laatste gelukt? Neeniet dus, uitstapjes staan in de pikorde – voorlopig – nog altijd boven het lopen… waardoor het maandag (vandaag) werd.
Je ziet dat het trager ging dan vorige week, maar het was wel heel comfortabel lopen.
Vandaag wel met een licht koorsthoofd vertrokken aan die 10km, en iets zegt me dat ik beter vroeg in mijn bed kruip.

+ de bovenstaande gemiddelden zijn geschatte waarden, mijn hartslagmeter is niet zo hightech.


2 reacties so far
Plaats een reactie

Ha Marc
Fijn dat je de tijden en slagen zo mooi publiceert. Ik vrees dat weinigen er echt in geïnteresseerd zullen zijn, maar zie hier de uitzondering. Ik zal volgen op mijn sportblohg, maar ben de laatste weken geblesseerd en ziek geweest.

Wat mij benieuwt zijn je ‘vaste parameters’. Wat is je max hartslag, wat is je volhoudhartslag (een hoge hartslag op bijna maximum die je 20 minuten kunt volhouden). Aan de hand daarvan kun je trainingszones bepalen. Als het zo inschat zit je in D2, dat is een stevige trainingszone. Je zou kunnen proberen om een beetje af te wisselen, stukken wat lager (rond de 150; dat is D1) en versnellen naar 165/170.

Reactie door Sjaak

hmm,
tot voor 2jaar kon ik als het moest wel 45min lang aan 190-195 lopen… wat ik de daaropvolgende dagen wel voelde, dus gezond zal het wel niet geweest zijn.
Sinds ik een beetje structuur in m’n trainingen steek ging is mijn hartslag opvallend gedaald, ik kom nog wel eens aan 175, maar waarden van 180 en hoger zijn zeldzaam geworden.
Ik doe één dezer dagen eens zo’n 20min test om die volhoudhartslag uit te testen.

Reactie door Marc




Geef een reactie

