de Staat


mind the gap (3)
oktober 6, 2008, 21:59
Filed under: Hesperolletjes | Tags:

Vooraf: meer over deze reeks vind je hier.

6-10-1988

Een lang natte zomer.

In de voorbije zomer regende het hard. Bijna heel de zomer moesten we met laarzen lopen.
De eerste dag van de vakantie was het al zo ver, want het regende. Gelukkig waren er ook zonnige dagen! De zestiende juli was het ook mooi weer (toch in de Ardennen!). Hoe het weer was in het begin van augustus weet ik zo goed niet meer, want ik was toen in het ziekenhuis. Daarna gingn we ook een naar moeder Siska. Het regende ook al. Toch speelden we door. We aten een lekkere wafel met een bekertje warme chocolademelk.
Zo vergaten we het miezerige weer. Als we dan terug thuis waren, regende het nog.
Zo ging dat enkele dagen door. Tot het einde van de vakantie bleef het bewolkt. Het was een lange natte zomer.

.

De juffrouw schreef:
Goed [krulletje]
Net schrift! Doe zo voort!

Marc’s commentaar vandaag:
Echt veel werk kan ik indertijd toch niet aan die opstellen gehad hebben hé. Eigenlijk zou u er de geschreven versie erbij moeten zijn. Die ziet er een beetje scizofreen uit met z’n 2 wel heel verschillende schriftstijlen. (ik had die juffrouw moeten vragen welk handschrift ze “net” vond, maar zal dat wel niet gedrufd hebben). Het stuk begint en eindigt in Marc’s toenmalige versie van schoonschrift… terwijl ik in het middendeel het schrift van een maat kopieer. De dag van vandaag schrijf ik alweer helemaal anders. Beïnvloed door de lessen normschrift die in het eerste jaar aan de technische school gegeven kregen en de stagaire die in datzelfde jaar enkele lessen Nederlands gaf (die moet nogal een indruk gemaakt hebben).

En dan Moeder Siska. Is iemand daar ooit geweest om de beroemde zeshoekige wafels te proeven? Heel populair aan de oostkust (allezja, bij mij toch).

Blijkbaar had ik toen ook weer in het ziekenhuis gelegen, ik heb geen idee wat het deze keer was (ik gok dat m’n appendix er toen uit wilde. Ziekenhuisvakanties waren altijd leuk… daar kwamen ze namelijk met een karretje vol desserts langs op je kamer (met het andere eten ook, maar bij de desserts kon je kiezen uit een overaanbod)… ze hadden er ook een bibliotheek op de dakverdieping. Ik weet niet of die nog bestaat, maar je wil er geweest zijn (Brugge, Sint-Janshospitaal, 15de verdiep).

(de volgende editie komt op 10 november… en dan is er eindelijk ook vooruitgang merkbaar)

4 reacties so far
Plaats een reactie

wat een klotezomer met kloteweer, marc.
En zwijg me van die Siska’s, ik heb er eind vorig schooljaar eentje gezocht. Ze hadden er wel niet bij verteld dat er een miljoen Siska’s waren aldaar.

Reactie door elke

Jongen toch, zo zagen over het weer. Toen al, ge waart nog zo jong. Wat moet dat nu dan niet zijn, vraag ik me af. Ha.

Reactie door Margo

nou ja zeg, ik heb zojuist een blogje geschreven over die bewuste zomer! inderdaad een vreselijk natte zomer.

Reactie door elsje

@ elke: kzal je eens een plannetje tekenen waar ze 20 jaar geleden zaten (volgens mij is r al tenminste 1 van die siska’s gesloten)

@ Margo: nu spreekt de marc natuurlijk als een stortvloed van 1000 verschillende onderwerpen. Tegelijk, kweetet, maar met de juiste paraplu valt er wel één en ander te filteren.

@ Elsje: heb jullie avontuur gelezen… (daar meer)

Reactie door Marc




Geef een reactie

