de Staat


mind the gap (1)
september 27, 2008, 14:59
Filed under: Hesperolletjes | Tags:

Vooraf: meer over deze reeks vind je hier.

22/9/88
Ionesque Marc, nr. 6

5de leerjaar

Opstel: Een fantastisch kamp.

De dag voor we vertrokken, zei moeder tegen mij: “Maak je koffer maar klaar!” Ik stopte vanalles in mijn koffer. Daarna ging ik spelen op mijn kamer. De volgende morgen gingen we naar de bus. Toen ik op de bus zat, zwaaide moeder nog eens. Daarna reden we weg. Het was een lange tocht. Eindelijk waren we er. Tijdens de reis regende het. Als we uitstapten haalden we de koffers en gingen we naar de kamer. We mochten zelf kiezen in welk bed we wilden slapen. Dan liepen we naar buiten, daar verdeelden ze ons in groepen. Als dat gedaan was gingen we eten in de eetzaal. Het was lekker eten.
De volgende dagen vlogen voorbij. Toen was het ogenblik weer aangebroken om huiswaarts te keren. Het was middag. Na het middageten, ledigde moeder mijn valies. Het was een fijn kamp geweest.

.

De juffrouw schreef:
Vlotte schrijfstijl!
Geen naam en leerjaar noteren! Dat staat vooraan in je schrift!

Marc’s commentaar vandaag:
Dat moet nogal een kamp geweest zijn (weet eigenlijk niet meer over welk kamp dit gaat). Vertrekken, eten, en terugkeren. De marc van toen liet wie-het-ook-las de vrijjheid om zelf te verzinnen wat zo fantastisch was aan dat kamp. Hij gebruikt ook woorden als ‘moeder’, ‘koffer’, ‘aangebroken’, ‘huiswaarts’, en ‘ledigde’. Waarschijnlijk is het middendeel op de kladversie achtergebleven, verstrooid was ik toen ook al, en gehaast, want er moest gespeeld worden.
En zie, ik zondigde al tegen de datumregel, tss.

4 reacties so far
Plaats een reactie

idd schitterende woordenschat. lol, een “fantastische moeder” ware misschien een passendere titel geweest 😉
de juffrouw had misschien wel op het bedenkelijke gebruik van “als” mogen wijzen. feitelijk.

Reactie door pironik

Skoon, skoon. Nog van dat!

Reactie door Margo

Oeh, leuk! Ik kijk al uit naar de volgende opstelletjes.

Pironik heeft trouwens groot gelijk wat die “als” betreft. Nu ja, de juf gebruikte het misschien zelf verkeerd. 😉

Reactie door Linn

@Pironik en Linn: ’t was waarschijnlijk een WVl juf, hé. Die zien dat niet. 😉

Reactie door elke




Geef een reactie

