de Staat


Nachtmuziek?
september 18, 2008, 15:50
Filed under: Film / TV / Radio | Tags:

Zal ik nog een ergernisje planten?

Ik weet niet hoe het bij u is, maar hier gaat de radio maar op 3 momenten aan…
’s Morgens, bij het aftikken van de van de wekker (7u00) rammelt Thomas-de-weet-ik-veel het nieuws af en hangt ie een kwartiertje de hyperactieve uit… en hij mag dat, dat is geen ergernis. Hij moet niet verwachten dat ik onthoud wat ‘m zegt of zingt of schreeuwt of draait… ik vermarc ervan, en weet dat wel te apprecieren.

En in de auto, natuurlijk. Ik heb geen auto maar rij op onregelmatige tijdstippen wel met zo’n ding rond. En dan mag er meegezongen worden (als niemand het hoort).

Maar des avonds, als boer bavo… als de auto in de garage (of op straat) staat uit te tikken… als de dag lang genoeg is geweest maar je ze nog wat wil uitradio’en… wel, ’s avonds is het een hel op studio brussel… dan draaien ze volgens mij een soort loungemuziek. In Marc’s Grote Woordenboek staat er naast loungemuziek: “Achtergrondmuziek, klinkt alsof je vanuit een vat aspergeroomsoep naar een te lang uitgelopen feestje luistert”. diezelfde Marc denkt ook dat enkel dronken of gedrogeerde mensen iets aan dergelijke muziek hebben. 

Ik word er ‘lastig’ van,
extreem lastig.
(maar hou wel van aspergeroomsoep)

(en ik zou natuurlijk elke keer van zender kunnen wisselen… maar zo hoogtechnologisch gaat het er hier niet aan toe)

3 reacties so far
Plaats een reactie

lounge, jongen, dat is geen muziek. Zet dat uit je hoofd en leg een cd op!

Reactie door elke

Heb jij geen iPod??? Maar jij bent toch zo’n 21st century kid?

Reactie door elsje

Ik zou de rest van mijn leven kunnen doorkomen met loungemuziek en consoorten. Hééééérlijk – om het met een lelijk woord te zeggen – chillen 🙂

Reactie door Maarten




Geef een reactie

