de Staat


Open monumentenweekend, de foto’s (2)
september 15, 2008, 08:38
Filed under: Vormgeving | Tags: ,


Ik vond dit eigenlijk gewoon een schoon prentje.
Te zien: Kerk van Christus-Koning en de tuinen van enkele woningen in de Lauwerstraat. Het witte huis aan was oorspronkelijk ontworpen met een plat dak (qua overtollige info kan dit laatste wel tellen hé)


Detail van woning aan de Maria van Bourgondiëlaan. Ik vermoed dat die stenen rechtsboven in de gevel een verluchtingsfunctie hebben, weet u het? Eenderhoe, ’t zijn schoone.


Om eerlijk te zijn… deze doet mij altijd aan Miami denken. Een inimini-Miami.


Blijkbaar is het stadsbestuur van plan de karakterestieke kasseistraten te asfalteren. We must petition them!


In de kelders van het Jan Guillini zwembad. Eigenlijk zijn het geen kelders, want alles is bovengronds gebouwd, maar ze hebben er wel heel schone deuren (voor een technische ruimte). De foto van een badruimte in die kelderverdieping is helaas mislukt. Stel je er een hele reeks beige-betegelde badkamers bij voor, elk voor zien van een vrij groot wit ligbad.


Uit de eigen archieven (of toch ongeveer, het is een scan van een foto op een glazen plaatje die mijn ma ooit gekregen heeft). Zwemvijver te Sint-Kruis. Ik denk dat mijn grootmoeder hierbij staat, maar zou niet weten welke van de vier ze is (gok op de schouderzitende). Bij de rondleiding in het zwembad had de gids een foto van dezelfde vijver bij met op de voorgrond mijn overgrootpa.


1 reactie so far
Plaats een reactie

Miami is volgens mij (but who am I) één van de weinige voorbeelden van het modernisme is Brugge. Welwel. Miami. Tsss….

Reactie door elke




Geef een reactie

