de Staat


ik heb van je gedroomd, liefste, voordat ik je kende
augustus 24, 2008, 12:40
Filed under: Vormgeving | Tags:

Open monumentendag
op 14 september
(en hier en daar ook de 13de)
ze komt eraan…
en dit jaar wil ik echt wel eens iets zien/doen…


foto: brambo73 op flickr

– De Huib Hoste-fietstocht bijvoorbeeld (za 13/09)
Ik ben fan van Hoste’s modernistische ontwerpen, maar de mens heeft zeker in het Brugse ook heel wat ‘historisch geïnspireerde’ gebouwen getekend. Veel van z’n ontwerpen zijn ondertussen al verbouwd of mismeesterd, maar toch… ik kijk hier wel naar uit. (flickr-set)
Ter info: van 10 tot 30 september is er een Huib Hoste tentoonstelling in het Brugse Stadsarchief.

– Een wandeling door Christus-Koning. (zo 14/09)
Net als Duinbergen (zie hieronder) werd de wijk Christus-Koning getekend door Jozef Stübben. Het noord-oostelijk deel van de wijk (het Stubbekwartier) dankt zijn naam aan de stadsonwikkelaar, al is ze wel wat verbasterd (geen idee waneer dat gebeurde) het zou niet mogen zijn… maar allez, lijkt me een heel interessante wandeling!

– Als altenatief is er ook een wandeling door Duinbergen (zo 14/09)
Misschien niet enkel de ‘zone van de waarheid’ toen Knokke-Heist het BK wielrennen organiseerde.
Anyway, Duinbergen dus… ik heb altijd medelijden met de mensen die daar wonen… kasten van huizen… maar geen tuin die naam waardig, en maar al te vaak werden de mooi geproportioneerde duinhuizen vervangen door gecamoufleerde appartementen… neen, dat zien wij niet graag.


Duinbergen

En u?
Wat gaat u bezoeken?

2 reacties so far
Plaats een reactie

Nog geen idee wat ik zou bezoeken maar ik zal het nog eens onderzoeken. Stomme site wel. Tegen dat ik doorhad hoe ik die gemeentes kon opzoeken, amai.

Reactie door Linn

Om eerlijk te zijn… ik dacht dat er iets mis wat met die website. Het was me vorige week niet gelukt om beweging te krijgen in die lijst gemeenten en had dan maar op trefwoord gezocht.
(vandaag nog eens gaan proberen en nu wel gevonden hoe het werkt, tis idd nie vree duidelijk)

Reactie door Marc




Geef een reactie

