de Staat


Gevelmaquillage
augustus 11, 2008, 20:22
Filed under: Huiswerk | Tags: ,

De gevel van mijn huis en het bijhorende schrijnwerk mag wel eens herschilderd worden, en deze combinaties horen te de mogelijkheden.

Elementen die meespelen in de keuze:
– De gevel is gepleisterd (en heeft dus geen structuur, wat jammer is)
– De ramen hebben geen onderverdeling (opnieuw, jammer, en er zomaar latjes opplakken, dat is geen zicht!)
– Er geen plint onderaan de gevel (zie commentaar bij eerste streepje)
– De stad moet ermee akkoord gaan (wat normaal geen probleem zal zijn)
– ik heb een zwak voor warme grijzen (dat mag)
– De huidige voordeur is gewoon lomp (te breed voor z’n hoogte), en de brievenbus zit in het verkeerde vlak

Kanshebbers:

1. 2. 3.

Mijn gedacht:
1. Is de mooiste, maar mijn ramen missen het de vensterlatjes waardoor ze wat gewicht missen om het tegen zo’n donkere gevel op te nemen.
2. Lijkt mij na nr.1 de mooiste…
3. …maar de donkere deur van nr.3 is beter in het camoufleren van de lompe deur.

Zeg uw zeg! (en stel eventueel iest anders voor)


11 reacties so far
Plaats een reactie

Is ramen vervangen door exemplaren mét latjes een optie? idem voor wel-lompe door niet-lompe deur?
Zo niet dan ben ik het wel met je voorkeur voor optie 3 eens (for what it’s worth)🙂

Reactie door elsje

kan je 2 niet combineren met een donkere voordeur à la drie??

Reactie door Nes

en ik heb het in gedachten es bekeken en volgens mij kunnen 3opeenvolgende grijzen wel, de voordeur het donkerste, de boord wat lichter en de volle muren nog een lichtere tint, gewoon een schakering of 2/3 tussenlaten…

Reactie door Nes

@ Elsje: Ramen en deur vervangen is budgetair geen optie😀

@ Nes: kzal eens kijken of ik de deur van 3 en de gevel van 2 kan photoshoppen, merci alleszins al!

Reactie door Marc

Als je deur in dezelfde kleur als de gevel schildert valt hij dan niet minder op.

Reactie door Marian

Ik zou de deur laten meelopen met het kleur van de plint eigenlijk. Maar wat moet je dan met je ramen?
Ik vind optie 1 heel mooi eigenlijk. Maar geen kleinhouten, ’t is juist.
Zucht, wie had kunnen denken dat dit zo moeilijk zou zijn.

Reactie door elke

ik ben een grote liefhebber van grijze voorgevels. Daarom vind ik optie één het schoonste. Mijn huis is grijs zonder vensterlatjes en dat stoort niet (maar er zit dan ook gewoon geen wit in mijn voorgevel)
Moeilijk he

Reactie door annava

@ Marian: er zit een raam in m’n deur. Bij een licht gekleurde deur meer gaat opvallen (en met die slechte verhoudingen is dat niet de bedoeling)

@ Elke: ik ga eens zien wat het beste uitkomt

@ annava: wil je me een prentje mailen?

Reactie door Marc

gelijk het middelste maar dan met een donkere deur. klaar.😉

het eerste vind ik een beetje +kijk naar mij, ik ben een architect zonder budget+, en gesteld dat je een oranje dak hebt, dan vind ik het zelfs lelijk.

zo, ik heb vrijuit gesproken.:/

Reactie door pironik

Probeer eens alles in één kleur. De “lompe” deur zal minder opvallen. Desnoods variaties in grijs brengen met de raambekleding.

Reactie door Aïda

+ik ben een architect zonder budget+
*gniffel*
*herkent zichzelf en besluit de gevel niet donker te schilderen*
*was eigenlijk toch niet van plan om de gevel te schilderen*

Reactie door elke




Geef een reactie

