de Staat


Marc kiest een bril (3)
augustus 9, 2008, 21:39
Filed under: In en om de tuin | Tags:

Deel 3: meer brillenwinkels (donderdag 7aug)

Eigenlijk had ik er al genoeg gezien, maar in een poging om volledig te zijn… tel ik even verder af.

6. BM optiek, Zilverpand/Zilverstraat … Winkel van de Bond Moyson waar iedereen terecht kan (maar de leden meer korting krijgen). Heel beperkt aanbod. Niets gevonden.

5. Hans Anders, Geldmuntstraat 24 … Beperkt aanbod. Niets gezien dat er interessant uit zag.

4. Pearl, Geldmuntstraat 7 … Ik verwachtte hier iets gelijkaardigs als bij Hans Anders, maar moest al snel mijn mening/vooroordeel herzien. Werd er heel goed geholpen door een verkoopster met Oost-Europees accent die een schoon Diesel-montuur bovenhaalde (mat donkergrijs metaal doet het hier nog steeds) en een plastieken Oxydo-model (donker, met de bovenste helft in een zweem van rood en de rest wat groenig) dat wel iets had maar toch niet helemaal overtuigde. Bonus-punt voor de verkoopster.

3. Hoet (theo)/nr.17, Vlamingstraat 19 … Twee Hoet-winkels naast elkaar. Beide enkel van in de etalage bekeken. De Hoet-etalage gaat voor high-end design en verliest daardoor sterk aan draagbaarheid (het leken me boekskesbrillen), en bij Nr.17 hadden ze de normale modellen, maar ik zag niet onmiddelijk iets dat me aansprak… en ik ben hun verfmisser nog niet vergeten natuurlijk.

2. Dejonghe, Noordzandstraat 38 … Was helaas voor de man met verlof. Hadden me maanden geleden nochtans vriendelijk geholpen toen ik een oogarts zocht. (en de modellen uit z’n etalage die me aanspraken had ik elders ook al gezien)

1. Van Maele, Moerkerkse Steenweg 105 … Is waarschijnlijk het dichts bij m’n huis gelegen, maar toen ik er heen wilde was de brug over de ringvaart gesloten en dacht ik… Marc, nu heb je er toch al genoeg gezien hé. Dus ben ik er niet geweest. 🙂

In het volgende deel: de uiteindelijke keuze

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

