de Staat


Het Pita-effect
augustus 9, 2008, 23:13
Filed under: In en om de tuin | Tags: ,

Vrijdagen (zucht)… over het algemeen liggen ze me wel, maar dat was gisterenvoormiddag wel anders, ergernissen kwamen in overvloed…

– De Morgen die het de afgelopen week in haar papieren versie iets te vaak over Zeebruggelingen had (inwoners van Zeebrugge zijn Zeebruggenaren) (al was het verder wel een heel mooie reeks)
– Radiostilte (“er speelt muziek” is een hoofdpunt als ik van job verander)
– Een nieuw dossieropvolgingsprogramma werd geïmplementeerd… en bleek op mijn pc niet te werken (iets met een orakel op java… ’s namiddags kwam de waarheid)
– Toen ik datzelfde programma dan maar bij iemand anders bezigde toonde het niet wat ik wilde zien, omdat net dat -toch wel vrij elementair- deel nog niet geconverteerd was uit het vorige programma (dat wel niet meer konden raadplegen)
– Vermiste collega’s (al kunnen zij daar niet aan doen, ik was vergeten dat er een vergadering was)
– Stinkende microgolf-maaltijden (we hebben echt een refter nodig… en niet een kilometer verderop, maar wel in ons eigen gebouw)

… gelukkig was er Pitaleir-pita om alles goed te maken (want ’s avonds moest er nog gesangria’t en gesjot, en nogal van die mmmm-dingen gedaan worden). Als u ooit eens naar brugge komt… daar moet je zijn, maar niet allemaal tegelijk, anders kunnen wij er niet meer bij.
Van bij het binnenkomen was de neiging om beeldschermen door het raam te smijten en toetsenborden te splijten “foetsjie”. Lekker eten, goed gezelschap, vriendelijke bediening… meer moet dat niet zijn.

Of toch: het luisteren naar Rudy en zijn Wally’s “we met on an airport and went through tape” via misschien wel associale oortjes helpt je ook een al heel eind verder (af en toe mag het, die oortjes, vind ik)… maar tippen aan zo’n pita-middag, neen, daar kan geen muziek tegenop.

6 reacties so far
Plaats een reactie

Was jij in een vorig leven soms een vrouw? Ik kijk etalages en dan ga ik altijd naar Pearle. Ik ga of dit jaar of volgend jaar op zoek naar een nieuwe bril en geen lenzen voor mij.

Reactie door Marian

Volgens mij heb ik de vorige comment bij het verkeerde bericht gezet. Hij moet bij Marc kiest een bril (3) en d’r moest eigenlijk ook dit 😉 achter.

Reactie door Marian

ik ben van plan ergens in september naar Brugge te komen dus… bedankt voor de tip!

Reactie door elsje

@ Marian: Had het al gemerkt dat je bericht verloren was gelopen… en dat etalagekijken en winkelwandelen: zolang ik iets nodig heb (of mijn gedacht mag zeggen) heb ik daar geen probleem mee.
Veel succes in je zoektocht!

@ Elsje: Ik hoor het wel als jullie onze kant uitkomen (iets laten weten hoor!)

Reactie door Marc

Die foto, da’s geen pita van de pitaleir, Marc! Uw lezers zo op het verkeerde been zetten… Tsss…

Reactie door elke

De foto komt nochtans van hun website hoor 😀

Reactie door Marc




Geef een reactie

